Att 9/11 var ett "inside job" är det enligt mig ingen som helst tvekan om. Se gärna tidigare inlägg, där jag förklara detta närmare.
För lite mer än två år sedan hände då bombningarna utav tunnelbanan och en buss i London.
Då var jag en insnöad medlem i flocken, och tog det för givet att det var galna muslimska terrorister med religiösa motiv som låg bakom det hela, igen.
Men, efter att i somras vaknat, och därefter ser verkligheten mer som den verkligen är, så har jag "läst" in flera år utav information som jag tidigare blev serverad (se även inlägg nedan).
En av de händelser som jag kikat en del på, är just det som hände i London 7/7 2005.
Jag ber dig att se på denna film, 7/7 Ripple Effect.
Efter du har sett den så lär du också vara, om inte övertygad, men intresserad av att veta mera.
Sök sedan vidare efter information...
....och nej, media i Sverige rapporterar inte om annat än den officiella lögnen här heller...
1: http://www.youtube.com/watch?v=JedM0UP7OKM
2: http://www.youtube.com/watch?v=fNiyOEDHaFc&feature=related
3: http://www.youtube.com/watch?v=V2tzuYC-8Co&feature=related
4: http://www.youtube.com/watch?v=J3neOxu1G64&feature=related
5: http://www.youtube.com/watch?v=sHzY1ennTW8&feature=related
6: http://www.youtube.com/watch?v=kmw2vaZmQbg&feature=related
7: http://www.youtube.com/watch?v=ZuyICWJ3lRo&feature=related
2007-11-28
2007-11-27
Största möjliga tystnad....
Media av idag är inte en källa till pålitlig information.
Du blir försedd med det du anses behöva veta, inte vad som egentligen sker.
Du kanske är en i massan som inte ifrågasätter det du blir serverad från mediafronten via nätet, tidningar, radio och tv.
Media är styrda av vad som ska rapporteras, hur det ska ske, och när det ska ske.
För mig är detta numera en självklar verklighet.
Från att ha varit en i massan, där jag läste nyheterna på nätet (=Aftonbladet, Expressen + en lokaltidning), till att kritiskt se på vad/hur saker verkligen rapporteras, har det tagit mig sju månader.
Jag har ännu inte ha den fulla kunskapen om varför det sker, och vilket det egentliga ändamålet är.
(Har mina aningar naturligtvis, men har ingen riktigt klar slutsats att luta mig emot ännu.)
Ju mer jag rotat och letat, desto mer övertygad är jag om att media i Sverige sopar mycket under mattan.
Ger dig några exempel, så får du sen göra dina egna bedömningar och leta vidare:
Klimathotet:
Men, det är mängder med saker som man tar upp....
FN´s Klimatpanel får utstå massiv kritik för att man har felaktiga uppgifter, eller rent av lögnaktiga. Man tar inte upp de som är kritiska till det som man börjar kalla Klimatreligionen.
Du hopplöst politiskt inkorrekt om du har en annan åsikt än den som media förmedlar.
Dessa mediakanaler, som så ofta brukar slå sig för bröstet och säga att dom är i din tjänst mot etablissemanget, den lilla röstens möjlighet att påverka makten mm, mm...
Men här är det ett hopplöst ensidigt ståndtagande.
Titta exempel igenom denna sida, för att få en annan sida på "klimathotet". Det är Per Welanders blogg som gett mig mycket information genom artiklar, kommentarer, filmer och länkar. Väl värd ett besök!
*********************************************
Presidentvalet i USA 2008:
Ron Paul heter en av de som från republikanernas sida vill bli president i nästa års presidentval i USA.
Visst skrivs det om honom, men inte är det mycket.
Aftonbladet och Expressen´s nätsidor mäktar inte med en enda träff (??), DN och SVD 3-4 var.
Han har en revolutionerande inställning till vissa saker.
Dels anser han att Irakkriget är helt fel, och att man bör sticka därifrån direkt.
Han anser även att penningsystemet är helt förvridet, och att exempelvis inkomstskatten ska avvecklas. Även att banker inte ska kunna göra pengar utav luft som man kan idag...
Hans popularitet är mycket stor.
Han har bl.a. slagit rekord i insamlade pengar under ett dygn..:)
De undersökningar man gör vid jämna mellanrum angående väljarstöd, brukar han vinna med stora marginaler....
Men, när det gäller bevakning från svensk sida, så handlar det främst om Hillary Clinton, Rudolph Guiliani och Barack Obama....
Inga trevliga fredsälskande typer precis...**********************************************
9/11:
Denna händelse som så ordentligt omformat världen, och är den direkta orsaken till två krig med hundratusentals döda, har man självfallet rapporterat om.
Men det man inte rapporterar om är alla de händelser/förklaringar som har stora frågetecken efter sig.
Jag skulle kunna lista upp hundratals saker som inte stämmer i den officiella rapporten.
Media borde jubla och göra vågen när man ser det smörgåsbord av otillräckligheter och omöjliga påståenden man anger som orsaker till det ena och det andra av vad som hände denna dag.
Men det sker icke. Total tystnad råder. Ingen har tagit upp detta ämne, borstat av det och tittat på det med lika kritiska ögon som man gjorde med exempelvisLars Danielsson, Göran Persson och Laila Freivalds efter tsunamin.
Argumentet att det inte har med Sveriga att göra, köper jag inte. I mångt och mycket så har det som händer i USA mycket mer inverkan på våra liv än vad man bestämmer i Rosenbad...
Har du inte satt dig in i ämnet, så är en bra början att kika på filmerna Loose Change 2nd Edition och Loose Change; Final Cut.
Dessa filmer skrapar endast lite på ytan om alla konstigheter som hände före, under och efter attackerna. Sen är det upp till dig att söka vidare, och det finns en otrolig mängd att sätta sig in i.
Personligen så var det Loose Change 2nd Edition som fick mig intresserad.
Sedan dess har jag letat mycket information, och kommit till slutsatsen att den officiella förklaringen är den minst troliga beskrivningen av alla händelser som inträffade denna dagen.
Men trots detta är en starkt växande "rörelse" i hela världen, så blundar media stenhårt och vägrar att ta upp detta på ett ärligt och undersökande sätt.
Varför?
******************************************************NAU - North American Union:
Åter en sak som händer i världens största "demokrati" - USA.
Man har här alltså skrivit under ett avtal, där man i framtiden kommer att öppna gränserna mellan Mexiko - USA - Kanada. Ett nordamerikanskt EU kan man likna det vid.
Ett beslut som president Bush tagit helt utan att fråga folket om man vill ha detta.
Skulle du tycka att det vore demokratisk riktigt att vi gått med i EU utan en folkomröstning?
Det pratas om en helt ny valuta för dessa tre länder, som då kommer att ersätta "världsvalutan" US Dollar - Ameron.
Och vad rapporteras om detta här?
Inte har jag funnit mycket kan jag lova..
**********************************************
**********************************************
"Bilderberg-möten":
En gång om året träffas industriledare, bankägare, utrikesminsistrar och en hel del annat högt folk från Amerika och Europa.
Deras mötens innehåll, vad som sägs mm är strikt hemliga.
Här har till exempel Olof Palme, Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt, Carl Bildt, Göran Persson m. fl. från Sverige deltagit.
Inom många kretsar får detta stark kritik. Inte så mycket ATT möten hålls, men väl till att det man pratar och troligen beslutar om är så hemligt!
Om det nu är som Carl Bildt säger, att det är en möjlighet att få ideér, få inblick i hur stora företagsledare tänker inför vissa förändringar mm, så är det hans förbannade skyldighet att redogöra detta för det svenska folket. Han är vald av den som foket valde till statsminister, och arbetar därmed åt dig och mig.
Att han och många andra högdjur är med på topphemliga möten, gör bara saken värre.
Detta svischar inte media helt förbi. Men att stanna upp på nyheten, kräva svar och få igång en debatt, det gör man inte.
Är inte detta viktigare än en eller två Toblerone?
Ja, det var några exempel. Ta dig gärna tid och sätt dig in i en eller flera av dessa saker.
Bestäm sedan själv om du anser att det du själv finner överenstämmer med den rapportering du fått via media. Eller som i många fall, inte fått alls....
Jag tror att det ligger något djupare bakom. Någonstans verkar det förutbestämt hur och vad som ska rapporteras.
* Varför är det samma saker media INTE rapporterar om?
Eftersom man säger sig vilja ha flest läsare/tittare, så borde ett uppslag som till exempel Bilderbergergruppen vara stekhet att rota i.
* Varför håller man vissa om ryggen, medan andra fritt får dingla i mediadrevets snaror?
Lars Danielsson blev totalt uthängd och förnedrad, medan Estoniakommissionen får nästan fritt spelrum att framföra vad som verkar helt felaktiga uppgifter.
Varför-frågorna kan göras oändliga, och jag kommer troligen inte att få svar på en enda.
Det har jag provat redan.
Det vi har idag, är en toppkontrollerad mediaapparat. Vem som håller i trådarna till våra marionetter, vet jag inte.
Det är inte det saken handlar om heller. Vi har ett totalt haveri inom det svenska mediamaskineriet.
I alla fall om man vill ha riktiga nyheter, rapporterade på ett opåverkat, opolitiskt och oberoende sätt.
Det närmaste jag kan komma i en jämförelse är Goebbels mediastyrning under andra världskriget.
Det funkade ju uppenbarligen då att hjärntvätta massorna, och funkar tydligen ganska bra idag med.....
/HCA
Etiketter:
9/11,
Ameron,
bilderberger,
klimathot,
klimatreligion,
Media,
NAU,
tyst
2007-11-26
Snälla, bevaka mig. Mitt mjöl ÄR rent!!
Så vill våra styrande organ i samhället att du och jag ska tycka och säga....
Jag har tagit upp detta lite i tidigare inlägg, om hur fartkamerorna är ett sätt att få oss att bli vana vid övervakning.
Att det bara är de som kör för fort som har något att frukta.
Alla vi andra som har den rena mjölet i påsen (som lydigt och snällt håller rätt fart), kan inte motsätta oss detta.
När det sen gäller mer känsliga saker, såsom dina telefonsamtal och de mejl du skickar, då använder man andra vapen. Men tyvärr lika effektiva.
Då gäller det att använda den Stora Hotbilden. Brottslighet och terrorism bekämpas bäst om man vet allt DU säger och skriver.
Självklart så har du inget att frukta, om du i påsen har det rena mjölet med dig.....
Sen, för att skynda på det hela, så händer saker som bara mer och mer gör dig övertygad att detta är enda vägen att gå.
En galning i Finland skjuter ihjäl flera stycken på en skola.
Innan hade han lagt ut en film på Youtube om att detta var vad han skulle göra.
Tänk om man haft dessa bevakningsmöjligheter nu, så hade man kunnat ta galningen innan det hände.
Skolorna brinner. Hade dessa haft övervakning så hade man haft större möjlighet att identifiera förövarna, eller så hade man inte vågat eftersom skolan varit just övervakad.
Fler och fler skolor ansöker idag om att ha kameraövervakning, en del har till och med vakter.
Taxibilar har mer och mer kameror, för att skydda föraren.
I stort sett alla butiker använder sig utav kamerabevakning.
Allt handlar om att föra in skocken i fållan, där man helt frivilligt underkastar sig att bli mer och mer övervakade. Allt för din egen säkerhet. Då är din personliga integritet mindre värd, och det värsta är att det är du själv som tycker och säger det...
Man vill göra dig van att bli övervakad för din egna, personliga säkerhets skull..
Om vi nu tar och hoppar framåt i handlingarna.
Övervakningssamhället är redan idag en realitet, men inte riktigt överallt. Du har nu en fristad, en oas, där du kan göra vad du vill. Du kan gå naken, spela luftgitarr, ha sex, skolka från jobb/skola...Ditt egna hem. Din borg.
Denna fristad kommer dock att vara en svunnen era av frihet snart. Du kommer gladeligen att tillåta övervakning 24/7, för ditt mjöl är som sagt rent.
Visst kommer du att behöva tänka dig för. Duscha med rumpan mot kameran, ha sex med täcket på, klä om snabbt som ögat blinkar, bara vara hemma när du är sjuk eller ledig.
Du kommer bli effektiv som tusan, för inte vill du visa upp ett smutsigt och/eller tråkigt hem för dina övervakare?
Nu tror du att detta inte kommer att hända.....Hoppas du har rätt.
Du kan inte neka att tillåta bevakning av ditt hem. Särskilt om du är förälder med barnen boende hemma. Inte ens om du "bara" har en sambo/fru/man...
För du vet, de flesta brotten sker i hemmet. Kvinnomisshandel, barnmisshandel, våldtäkter mot vuxna och barn, allt detta sker till den absolut största delen i hemmet.
Eftersom du inte reagerat/agerat innan, så kommer du att efter visst klent motstånd vika dig.
Ditt mjöl är fortfarande rent...Du har inget att dölja.
Säger du nej, så blir du ju tolkad som att du sysslar med något som inte är tillåtet. Dom kanske tror du dänger barnen, eller har en hembränningsapparat, eller langar knark, eller....!?!?
Förbered dig på en tid, där varje yta i ditt hus/lägenhet är övervakad.
Du kan känna dig trygg, vår rättsapparat är ju faktiskt på DIN sida! Det är för dig och din familjs trygghet detta sker. Att det förekommer rötägg inom våra egna rättsapparater, det tillhör numera en historisk tid. Din data kommer aldrig att kunna missbrukas, det lovar dom.
Tror du på det
Förresten, det är redan på gång. Du har kanske redan an ny, fin elmätare från din eldistributör hemma? När denna funkar optimalt, så kan man i realtid se hur mycket el du förbrukar.
Man kan utröna om du är hemma, för troligen så använder du någon elektrisk apparat som avslöjar dig.
Denna blir även ett perfekt verktyg när man skall avgöra hur mycket över dina personliga utsläppsrättigheter du gått.
För du vill väl att Planeten jorden ska överleva? Du är väl villig att dra ditt strå till klimatstacken?
Förresten kan du inte göra något, för regeringen har tills denna framtid är här, tagit beslut om att man har en viss mängd personliga utsläpp att tillgå. Överstiger man detta så blir det rackarns jävla dyrt.
Dels så ser man via dina bankkort hur mycket bensin/diesel du köpt, vilka varor som är klassade som "inte klimatsnälla", hur mycket el du använt får man fram genom elmätaren mm, mm...
Ta dig tid att tänka på hur verkligheten ser ut idag.
Fundera lite på olika tv-program till exempel.
Märker du vart åt det barkar? Ser du alla kameror, alla lätta möjligheter att se in i detalj hur du lever ditt liv?
Har du sett Big Brother och andra "såpor" där man får vara med överallt, hela tiden?
Tro inte att detta enbart är av godo. Du håller precis på att bli ledd in i fållan, ledd av din egen övertygelse att det är för din skull man vill bevaka dig.
Man gör dig bara van att någon alltid tittar. Du är en del av verklighetens dokusåpa, bara det att du inte kan stänga av programmet.
Så snart du trycker på play, så är din presonliga frihet förlorad.
Jag har tagit upp detta lite i tidigare inlägg, om hur fartkamerorna är ett sätt att få oss att bli vana vid övervakning.
Att det bara är de som kör för fort som har något att frukta.
Alla vi andra som har den rena mjölet i påsen (som lydigt och snällt håller rätt fart), kan inte motsätta oss detta.
När det sen gäller mer känsliga saker, såsom dina telefonsamtal och de mejl du skickar, då använder man andra vapen. Men tyvärr lika effektiva.
Då gäller det att använda den Stora Hotbilden. Brottslighet och terrorism bekämpas bäst om man vet allt DU säger och skriver.
Självklart så har du inget att frukta, om du i påsen har det rena mjölet med dig.....
Sen, för att skynda på det hela, så händer saker som bara mer och mer gör dig övertygad att detta är enda vägen att gå.
En galning i Finland skjuter ihjäl flera stycken på en skola.
Innan hade han lagt ut en film på Youtube om att detta var vad han skulle göra.
Tänk om man haft dessa bevakningsmöjligheter nu, så hade man kunnat ta galningen innan det hände.
Skolorna brinner. Hade dessa haft övervakning så hade man haft större möjlighet att identifiera förövarna, eller så hade man inte vågat eftersom skolan varit just övervakad.
Fler och fler skolor ansöker idag om att ha kameraövervakning, en del har till och med vakter.
Taxibilar har mer och mer kameror, för att skydda föraren.
I stort sett alla butiker använder sig utav kamerabevakning.
Allt handlar om att föra in skocken i fållan, där man helt frivilligt underkastar sig att bli mer och mer övervakade. Allt för din egen säkerhet. Då är din personliga integritet mindre värd, och det värsta är att det är du själv som tycker och säger det...
Man vill göra dig van att bli övervakad för din egna, personliga säkerhets skull..
Om vi nu tar och hoppar framåt i handlingarna.
Övervakningssamhället är redan idag en realitet, men inte riktigt överallt. Du har nu en fristad, en oas, där du kan göra vad du vill. Du kan gå naken, spela luftgitarr, ha sex, skolka från jobb/skola...Ditt egna hem. Din borg.
Denna fristad kommer dock att vara en svunnen era av frihet snart. Du kommer gladeligen att tillåta övervakning 24/7, för ditt mjöl är som sagt rent.
Visst kommer du att behöva tänka dig för. Duscha med rumpan mot kameran, ha sex med täcket på, klä om snabbt som ögat blinkar, bara vara hemma när du är sjuk eller ledig.
Du kommer bli effektiv som tusan, för inte vill du visa upp ett smutsigt och/eller tråkigt hem för dina övervakare?
Nu tror du att detta inte kommer att hända.....Hoppas du har rätt.
Du kan inte neka att tillåta bevakning av ditt hem. Särskilt om du är förälder med barnen boende hemma. Inte ens om du "bara" har en sambo/fru/man...
För du vet, de flesta brotten sker i hemmet. Kvinnomisshandel, barnmisshandel, våldtäkter mot vuxna och barn, allt detta sker till den absolut största delen i hemmet.
Eftersom du inte reagerat/agerat innan, så kommer du att efter visst klent motstånd vika dig.
Ditt mjöl är fortfarande rent...Du har inget att dölja.
Säger du nej, så blir du ju tolkad som att du sysslar med något som inte är tillåtet. Dom kanske tror du dänger barnen, eller har en hembränningsapparat, eller langar knark, eller....!?!?
Förbered dig på en tid, där varje yta i ditt hus/lägenhet är övervakad.
Du kan känna dig trygg, vår rättsapparat är ju faktiskt på DIN sida! Det är för dig och din familjs trygghet detta sker. Att det förekommer rötägg inom våra egna rättsapparater, det tillhör numera en historisk tid. Din data kommer aldrig att kunna missbrukas, det lovar dom.
Tror du på det
Förresten, det är redan på gång. Du har kanske redan an ny, fin elmätare från din eldistributör hemma? När denna funkar optimalt, så kan man i realtid se hur mycket el du förbrukar.
Man kan utröna om du är hemma, för troligen så använder du någon elektrisk apparat som avslöjar dig.
Denna blir även ett perfekt verktyg när man skall avgöra hur mycket över dina personliga utsläppsrättigheter du gått.
För du vill väl att Planeten jorden ska överleva? Du är väl villig att dra ditt strå till klimatstacken?
Förresten kan du inte göra något, för regeringen har tills denna framtid är här, tagit beslut om att man har en viss mängd personliga utsläpp att tillgå. Överstiger man detta så blir det rackarns jävla dyrt.
Dels så ser man via dina bankkort hur mycket bensin/diesel du köpt, vilka varor som är klassade som "inte klimatsnälla", hur mycket el du använt får man fram genom elmätaren mm, mm...
Ta dig tid att tänka på hur verkligheten ser ut idag.
Fundera lite på olika tv-program till exempel.
Märker du vart åt det barkar? Ser du alla kameror, alla lätta möjligheter att se in i detalj hur du lever ditt liv?
Har du sett Big Brother och andra "såpor" där man får vara med överallt, hela tiden?
Tro inte att detta enbart är av godo. Du håller precis på att bli ledd in i fållan, ledd av din egen övertygelse att det är för din skull man vill bevaka dig.
Man gör dig bara van att någon alltid tittar. Du är en del av verklighetens dokusåpa, bara det att du inte kan stänga av programmet.
Så snart du trycker på play, så är din presonliga frihet förlorad.
2007-11-24
Snabba Prickar..
Nu tillhör jag den stora skaran av människor som sett något som man inte kan förklara.
När det handlar om något flygande, som man inte kan utröna vad det är, då snackar vi UFO.
Häftigt..:)
Först vill jag dock dela med mig utav en händelse som skedde för 24-25 år sedan. Jag var då 11-12 år, och hade varit med farsan till "tippen" och slängt en massa skräp.
På hemvägen så ser vi ett rött sken, ovanför trädtopparna vid slutet av ett kalhygge.
Det liksom "glimrade", och såg ut att gunga fram och tillbaka och åt sidorna.
Vi såg det under kanske 15-20 sekunder, sen försvann det bakom skogen.
Naturligtvis frågade jag min far vad det var. "Vet inte" blev det korthuggna svaret. Han är ingen snacksalig person annars heller...:)
Tills denna dag har jag inte sett något liknande, och har inte kunnat leta mig till en vettig förklaring heller.
Min far har heller inte till denna dag en förklaring, och han har heller inte sett något liknande vare sig före eller efter....
Det som hände idag, är också något på himlavalvet som inte jag kan ge en naturlig förklaring på.
Jag var med dottern och en kompis till henne till ett ridhus, för ridträning. (Själv gillar jag inte kusarna, alldeles för stora och oberäkneliga djur..:)..)
Men, jag stod pliktskyldigt och höll i kusen, när jag tittade upp mot en fin stjärnhimmel. Då får jag se något som jag direkt antog var ett plan....
Men, satan vilken fart det hade! Kan det vara ett stjärnfall kanske? Njee, så ser dom inte ut...
Va faan är det för nåt?
Då ser jag en prick till rusa i en vansinnig fart över himlen.....
Det är ljusa prickar, lika stora som en stjärna och lyser lika starkt.
Nu är det alltså två prickar, som rusar över himlen i vad jag bara kan anta vara en sanslöst hög fart....
Dom far i motsatt riktning til varandra, den ena österut och den andra västerut.
Jag säger till tjejerna att kolla, ifall jag ser helt fel.
Jodå, dom ser det också. Flygplan säger den ena, UFO säger den andra..:)
Jag tänker satelliter...tills den ena saktar in, knycker åt vänster och drar på igen!
Ingen satellit gör SÅ iaf tänkte jag. Den andra pricken tappade jag bort, då den flög mot månskenet...
Nu är det dags att gå in med kusen från parkeringen till ridhuset. Jag vänder mig alltså helt om och börjar gå, när vad som måste vara en tredje prick far över himlen!
Va ända in i hel... Vad är det som sker?, tänker jag.
Tjejerna ser denna också, men är inte speciellt intresserade längre.
Denna rör sig också med en hiskelig hög fart, men den gasar, bromsar, gasar, bromsar, gasar...
Den kör jäkligt ryckigt över himlen. Mycket märkligt....
Ja, jag har inte en susning om vad det var.
Att det INTE var vare sig flygplan eller satelliter, det är jag tvärsäker på.
Kan bara förklara det som att det såg ut som att tre stjärnor övergav sina platser på himlen med i onaturligt hög hastighet.
Det tog en prick cirka 30-40 sekunder att ta sig från mitten av himlen, tills det den försvann vid horisonten...
Gissa om jag ska spana in himlen i fortsättningen..:)
Tack å godnatt...
/HCA
När det handlar om något flygande, som man inte kan utröna vad det är, då snackar vi UFO.
Häftigt..:)
Först vill jag dock dela med mig utav en händelse som skedde för 24-25 år sedan. Jag var då 11-12 år, och hade varit med farsan till "tippen" och slängt en massa skräp.
På hemvägen så ser vi ett rött sken, ovanför trädtopparna vid slutet av ett kalhygge.
Det liksom "glimrade", och såg ut att gunga fram och tillbaka och åt sidorna.
Vi såg det under kanske 15-20 sekunder, sen försvann det bakom skogen.
Naturligtvis frågade jag min far vad det var. "Vet inte" blev det korthuggna svaret. Han är ingen snacksalig person annars heller...:)
Tills denna dag har jag inte sett något liknande, och har inte kunnat leta mig till en vettig förklaring heller.
Min far har heller inte till denna dag en förklaring, och han har heller inte sett något liknande vare sig före eller efter....
Det som hände idag, är också något på himlavalvet som inte jag kan ge en naturlig förklaring på.
Jag var med dottern och en kompis till henne till ett ridhus, för ridträning. (Själv gillar jag inte kusarna, alldeles för stora och oberäkneliga djur..:)..)
Men, jag stod pliktskyldigt och höll i kusen, när jag tittade upp mot en fin stjärnhimmel. Då får jag se något som jag direkt antog var ett plan....
Men, satan vilken fart det hade! Kan det vara ett stjärnfall kanske? Njee, så ser dom inte ut...
Va faan är det för nåt?
Då ser jag en prick till rusa i en vansinnig fart över himlen.....
Det är ljusa prickar, lika stora som en stjärna och lyser lika starkt.
Nu är det alltså två prickar, som rusar över himlen i vad jag bara kan anta vara en sanslöst hög fart....
Dom far i motsatt riktning til varandra, den ena österut och den andra västerut.
Jag säger till tjejerna att kolla, ifall jag ser helt fel.
Jodå, dom ser det också. Flygplan säger den ena, UFO säger den andra..:)
Jag tänker satelliter...tills den ena saktar in, knycker åt vänster och drar på igen!
Ingen satellit gör SÅ iaf tänkte jag. Den andra pricken tappade jag bort, då den flög mot månskenet...
Nu är det dags att gå in med kusen från parkeringen till ridhuset. Jag vänder mig alltså helt om och börjar gå, när vad som måste vara en tredje prick far över himlen!
Va ända in i hel... Vad är det som sker?, tänker jag.
Tjejerna ser denna också, men är inte speciellt intresserade längre.
Denna rör sig också med en hiskelig hög fart, men den gasar, bromsar, gasar, bromsar, gasar...
Den kör jäkligt ryckigt över himlen. Mycket märkligt....
Ja, jag har inte en susning om vad det var.
Att det INTE var vare sig flygplan eller satelliter, det är jag tvärsäker på.
Kan bara förklara det som att det såg ut som att tre stjärnor övergav sina platser på himlen med i onaturligt hög hastighet.
Det tog en prick cirka 30-40 sekunder att ta sig från mitten av himlen, tills det den försvann vid horisonten...
Gissa om jag ska spana in himlen i fortsättningen..:)
Tack å godnatt...
/HCA
2007-11-21
En större skandal än Watergate, men media tiger....
(Uppdateringar följer, se nedan)
"President Bushs före detta pressekreterare, Scott McClellan, erkänner i en ännu inte publicerad självbiografi, att president Bush, vicepresident Dick Cheney, presidentens stabschef, vicepresidentens stabschef och presidentens politiske rådgivare, Karl Rove, alla ljög för honom om röjandet av CIA-agenten Valerie Wilson.
Detta är dels en fråga om landsförräderi, dels en fråga om mened och dels om hur omfattande och systematiskt man ljuger för oss."
Detta är början av ett inlägg du finner på UUAA Radio.......
Sedan inlägget publicerades, så har jag letat runt bland våra svenska mediers hemsidor för att se hur man tacklar detta från "officiellt" håll.
Jag är nyfiken att se/höra våra egna politikers genmäle på dessa anklagelser, och hur dom ställer sig i denna frågan.
Hittills så har jag kammat noll.
Uppdaterat 1:
Mikael W har nu uppdaterat sitt inlägg, och jag tycker att du omedelbums ger dig dit för att läsa vidare.
Jag kommer fortsättningsvis att hålla utkik om vad som eventuellt sipprar ut i media om denna fråga.
....nu ska jag ge mig iväg för att se Färjestad plocka tre pinnar mot Djurgården..:)
Uppdaterat 2, 2007-11-27:
Ja, att plocka pinnar från Djurgår´n gick ju åt h-e..:(
Men, men, tillbaka till viktigare saker.
Jag har sen denna artikel skrevs utav Mikael W funnit hittills funnit följande artiklar hos de största medierna i Sverige, som berör detta stora avslöjande:
aftonbladet.se 0 st
expressen.se, 0 st.
dn.se, 1 st
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=717467
svd.se, 1 st.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_615489.svd
tv4nyheterna.se, 0 st.
svt.se, 0 st.
Artiklarna från DN och SVD är identiska, vilket innebär att man enbart saxat in dom från nyhetsbyrån.
Trots den sprängverkan dessa uppgifter bör ha, så är det dessa artiklar och sen inget mer. Ingen uppföljning, inga kommentarer från politiskt håll i Sverige, inget eget journalistiskt arbete är gjort från någon tidning.
Anmärkningsvärt....
"President Bushs före detta pressekreterare, Scott McClellan, erkänner i en ännu inte publicerad självbiografi, att president Bush, vicepresident Dick Cheney, presidentens stabschef, vicepresidentens stabschef och presidentens politiske rådgivare, Karl Rove, alla ljög för honom om röjandet av CIA-agenten Valerie Wilson.
Detta är dels en fråga om landsförräderi, dels en fråga om mened och dels om hur omfattande och systematiskt man ljuger för oss."
Detta är början av ett inlägg du finner på UUAA Radio.......
Sedan inlägget publicerades, så har jag letat runt bland våra svenska mediers hemsidor för att se hur man tacklar detta från "officiellt" håll.
Jag är nyfiken att se/höra våra egna politikers genmäle på dessa anklagelser, och hur dom ställer sig i denna frågan.
Hittills så har jag kammat noll.
Uppdaterat 1:
Mikael W har nu uppdaterat sitt inlägg, och jag tycker att du omedelbums ger dig dit för att läsa vidare.
Jag kommer fortsättningsvis att hålla utkik om vad som eventuellt sipprar ut i media om denna fråga.
....nu ska jag ge mig iväg för att se Färjestad plocka tre pinnar mot Djurgården..:)
Uppdaterat 2, 2007-11-27:
Ja, att plocka pinnar från Djurgår´n gick ju åt h-e..:(
Men, men, tillbaka till viktigare saker.
Jag har sen denna artikel skrevs utav Mikael W funnit hittills funnit följande artiklar hos de största medierna i Sverige, som berör detta stora avslöjande:
aftonbladet.se 0 st
expressen.se, 0 st.
dn.se, 1 st
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=717467
svd.se, 1 st.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_615489.svd
tv4nyheterna.se, 0 st.
svt.se, 0 st.
Artiklarna från DN och SVD är identiska, vilket innebär att man enbart saxat in dom från nyhetsbyrån.
Trots den sprängverkan dessa uppgifter bör ha, så är det dessa artiklar och sen inget mer. Ingen uppföljning, inga kommentarer från politiskt håll i Sverige, inget eget journalistiskt arbete är gjort från någon tidning.
Anmärkningsvärt....
2007-11-05
Den svenska fascespolisen
(Uppdaterat inlägg, se längst ner)
Den svenska polisen har den mest fascistiska symbolen av dem alla med i sitt emblem. Fasces..
Symbolens bakgrund:
Den svenska polisen har den mest fascistiska symbolen av dem alla med i sitt emblem. Fasces..
Symbolens bakgrund:
Symbolen fasces, se bild till höger, består av en sammansatt knippe av björk- eller almspön som bars av de romerska liktorerna. Under den allra första tiden symbolen användes (till omkring 500 f.Kr.) förekom en instucken bila för att symbolisera överhetens makt över medborgarnas liv, användes från början av liktorer i den antika
Rom. Liktorerna gick en och en i rad före överhetspersonen, till exempel diktatorn, konsuln eller praetorn, och banade väg för denne samt verkställde i övrigt hans befallningar, vilka kunde innefatta gripanden, bestraffningar och till och med dödsstraff.
Fasces finns nu representerad inte bara i den svenska polisens vapen, utan även i statsvapnen för Ecuador (även flaggan för Ecuador) Frankrike, Kamerun, i respresentanthuset i USA, på en amerikansk tio-centare mm...
Under 1920-talet så antog Benito Mussolini, diktator i Italien 1922-45, fasces som huvudsymbol på flaggan för sitt parti, Nationella Fascistpartiet (se nedan). Efter andra världskrigets slut förbjöds såväl partiet självt som fascismen i allmänhet i Italien.
I Sverige av idag, så har både Polisen och ordningsvakterna denna symbol med i sina emblem.Så som jag tyder denna symbol, så handlar det om att visa makt, tjäna sin diktator och i enlighet med denna enväldige härskare, utan att fråga, verkställa dess domar mot den enskilde.
Efter att jag via http://www.vaken.se/ fått nys om detta, och letade reda på lite mer information om denna symbol och vad den står för, så satte jag mig ner och skrev en fråga till polisen.
De bör väl veta varför detta är med på deras eget emblem.
Detta var min enkla fråga:
"Hej.
Varför innehåller Polisens "logotype" symboler av eklöv som även använts av Nazisterna, och symbolen Fasces, som är den internationella symbolen för fascism?"
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få ett svar, men det fick jag, med råge...
Här nedan har jag bantat ner svaret, som var ett rejält "klipp & klistra" arbete utfört av den museiintendent som svarade mig. Långa, historiska redogörelser gällande förekomsten av eklöv har jag tagit bort, eftersom jag i detta inlägg koncentrerar mig på just fasces-symbolen:
"Hej,
bifogas tre dokument som visar att eklöven och fasces har traditioner som sträcker sig långt bak i tiden. Användningen av dessa symboler i svenskt rättsväsende kan på intet sätt kopplas till nazismen i Tyskland.
Fasces Fasces på latin eller spöknippen som vi brukar säga användes redan under antiken som maktsymbol. I Sverige finns det belagt i ett emblem för justitiekanslern redan 1719.
I slottskansliets gamla sigill från 1742 ingår två korslagda fasces. Profosserna inom armén, som verkställde kroppsstraff, bar fasces som tjänstetecken på 1760-talet. Fasces ingick i stockholmspolisens vapen (mössmärket) från 1800-taletsmitt och omkring år 1890 infördes i Stockholm en polisbricka, d v s legitimation, med S:t Eriksbilden och två upprättstående fasces. Två korslagda fasces ingick i den polisbricka liksom i mössmärket som infördes för hela polisväsendet från 1926. Båda kom att användas ända till 1954.
Mer om detta nedan.
1947 tillsattes en kommitté för att utarbeta ett nytt polisvapen med undangömda fasces. Bakgrunden var Mussolinis fascistiska Italien framtill hans död 1943. Arbetet utmynnade i ett förslag till nytt polisvapen bestående av lilla riksvapnet, krönt med kunglig krona och omgärdat med eklövskrans. I förslaget utlämnades fasces helt.
Det godkändes emellertid inte av Riksheraldikern som hävdade att ”Fasces är den enda symbol som direkt för tanken till ordningsmakten ”. Efter Riksheraldikerns avslag skissades på ett polisvapen bestående av lilla riksvapnet med en kunglig krona. Lilla riksvapnet vilar här på två korslagda fasces som är ”undangömda” i eklöven. Förslaget godkändes och polisvapnet infördes i polisväsendet 1954 till den nya uniformen. Samma vapen används än i dag, om än lite mer färggrant jämfört med det helförgyllda originalet. 1947 uppdrog Kungl.Maj:t åt polismästare Erik Ros i Stockholm, statspolisintendenten Georg Thulin och ombudsmannen i SvenskaPolisförbundet Malte Lindell att se över polisens gällande polisutrustningsreglemente. Enligt det nya förslaget som presenterades 1949 beskrivs mössmärket: ”Av metall bestående av en sköld med lilla riksvapnet, omgiven aveklöv och krönt med en kungl. krona; sköldens botten belagd med mörkblått ochfodret i kronan med rött lack; övriga delar av märket förgyllda; Polisbrickan: ”Av förgylld medtall i storlek 40 x 55 mm med bygeleller annan anordning för brickans fästande vid nyckelkedja eller dylikt; å framsidan försedd med i relief en sköld med lilla riksvapnet, omgivenav eklöv och krönt med en kungl. krona samt under skölden ordet”Polis”. Polisvapnet finns beskrivet i FAP 798-1 6.4.3 Mössmärke, metall, för polisman består av förgylld metall och en med kunglig krona krönt sköld med lilla riksvapnet lagd över två korsade fascesvilande på eklöv. Skölden belagd med blå färg och del av kronans botten med purpurrött mellan kronbyglarna.
Ovan ser ni emblemen för Ordningsvakterna samt Polisen.
Båda med den undangömda, men dock måste-finnas-med-för-att-visa-vår-makt-symbol, Fasces...
Om vi nu går tillbaka till vad denna intendent skriver, så har jag tagit ur några stycken ur texten för att visa upp dom lite mer...
"Profosserna inom armén, som verkställde kroppsstraff, bar fasces som tjänstetecken på 1760-talet."
Detta anser jag inte vara på något vis en positiv sak att ta upp. Att verkställa kroppsstraff ligger inte på polisens bord.
"1947 tillsattes en kommitté för att utarbeta ett nytt polisvapen med undangömda fasces. Bakgrunden var Mussolinis fascistiska Italien framtill hans död 1943."
Tråkigt att dom har fel på Mussolinis död. Han avsattes 1943, han dog efter att ha tillfångatagits och mördats 1945. Varför ha med dom, om man ska gömma undan dom?
"I förslaget utlämnades fasces helt.
Det godkändes emellertid inte av Riksheraldikern som hävdade att ”Fasces är den enda symbol som direkt för tanken till ordningsmakten ”
Det godkändes emellertid inte av Riksheraldikern som hävdade att ”Fasces är den enda symbol som direkt för tanken till ordningsmakten ”
Där har vi liksom den gyllene meningen det handlar om varför fasces finns kvar än idag. Polisen anser att det är den enda symbol som visar deras makt. Varför ska den i så fall hållas gömd?
Varför har man då inte nu, i en mer upplyst tid, tagit fram den från sin gömda tillvaro?
För vem måste man visa upp en symbol, för att visa vem som är ordningsmakten? Inte en vanlig "svensson" i alla fall....
Vad är då egentligen fascism?
Detta står att finna på Wikipedia:
Fascism är en auktoritär politisk ideologi som har sitt ursprung i Benito Mussolinis fascistiska rörelse i Italien från 1920-talet och fram till och med andra världskriget. Fascismen förknippas ofta med en massrörelse och meningen att individen är underställd statens behov. Fascismen vill vidare ofta skapa en stark nationell identitet. Olika forskare framhåller olika karaktäristiska egenskaper hos fascismen, men vanligt förekommande är nationalism, starka auktoriteter och totalitära system, militarism, antiintellektualism, antikommunism, kollektivism, korporativism, populism och motstånd mot ekonomisk och politisk liberalism
Här står mer att läsa om fascism:
Den nationalism fascisterna anslöt sig till hade sina rötter i 1800-talets romantiska filosofi. Enligt den var nationen en av naturen bestämd gemenskap, ett levande väsen i sig. De enskilda individernas tillhörighet till denna gemenskap var en nedärvd och ödesbestämd egenskap, individernas skyldighet var att tjäna nationen och inte tvärtom.
Här rörde sig eleganta bärstolar som blänkande lyxfordon genom folkmyllret, ofta omgivna av liktorer, vakter som banade väg genom folkmassan.
"Liktorer, tjänare åt en romersk konung, sedermera åt vissa fornromerska öfverhetspersoner (konsuler, diktator, pretorer, prokonsuler, propretorer). Liktorerna gingo framför dessa ämbetsmän med fasces, röje väg å bjödo tystnad. Äfven kunde de på öfverhetspersonernas bud gripa och föra till dem personer samt verkställde bestraffningar"
Liktorerna, de som bar och använde dessa fasces som dom även var först med, var personer som blint lydde sin ledare.
Det var deras ledare som bestämde vilka som skulle gripas, och vad som skulle hände med dom.
Man verkställde även straffen, allt från spöstraff till avrättningar.
Fasces är det som obönhörligen förknippas med liktorerna, som sedan Mussolini tog som symbol till sitt parti. Partiet förbjöds, liksom fascismen i sig.
Polisen är ypperligt medvetna om det känsliga med att ha denna symbol med i sitt vapen, men håller ändå fast vid att ha den med, dock "undangömd"!.
Vad skickar det för signaler egentligen?
Efter 2:a världskriget så förbjöds användningen utav hakkorset, och man har till stora delar av världen lärt befolkningen att det är en symbol som står för det onda.
Hakkorset är dock en symbol som funnits långt innan Nationalsocialisterna i Tyskland tog den som "sin".
ASEA hade den som logotype, den är symbolen för solen inom vissa religioner mm, mm.
Men fasces, som jag inte hittat en enda positiv beskrivning utav, den ska finnas kvar...
Så viktig, att dom till och med måste gömmas, men SKA finnas med....
Vem är den ledare som den svenska polisen är så rädd för?
Uppdaterat 071112
Jag hade skickat ett svar på svaret till intendenten, men den starka känslan av att jag ingen reaktion skulle få. Men, efter att jag kommit hem efter en weekend utomlands, så hade det faktiskt landat ett svar från polisen i min mejlbox.....
Då kan jag lika gärna lägga fram mitt svar på svaret, och sedan reaktionen på det...:)
Min respons på deras första svar:
Hej.
Tack för ett snabbt och utförligt svar, det uppskattas. Att ändock framföra kritik mot det faktum att ni använder er av "spöknippen" idag, kan du säkert hålla med om är befogad. Att luta sig mot historien, väger tyvärr för lätt och kan ses som att man inom polisen tar en ställning som inte är bra.
Detta står att finna på Wikipedia:
"Partiet (Muossolinis parti) hade som symbol ett spöknippe, fascis (fasces i plural), av den typ som bars av liktorerna i antikens Rom, vilket gav ideologin sitt namn. Rörelsen betonade polismakt och ordning på bekostnad av demokrati och frihet, och en korporativ (dock icke-demokratisk) ekonomisk politik"
Fasces kommer från början från antikens rom som du säger, där dom bars av liktorerna.Se även här saxat från Wikipedia:
"Liktorerna gick en och en i rad före överhetspersonen, till exempel diktatorn, konsuln eller praetorn, och banade väg för denne samt verkställde i övrigt hans befallningar, vilka kunde innefatta gripanden, bestraffningar och till och med dödsstraff."
Det står även bland annat läsa i den text du skickade med:
"Det godkändes emellertid inte av Riksheraldikern som hävdade att ”Fasces är den enda symbol som direkt för tanken till ordningsmakten ”.
Sedan togs beslutet att gömma undan fasces-symbolen. Om man ska ha denna symbol till stor del undangömd, vad har den då för effekt? Som du ser genom de två exempel jag tog ovan med liktorer och Muossolini, så står det ju ganska klart att det handlar om en symbol förknippat med diktatur, att lyda under en mans befallningar. Det rimmar riktigt illa med att vi de facto lever i en demokrati. Då hör inte fascisternas symbol hemma någonstans bland den svenska polisens emblem.
Här fäljer det svar jag till slut fick:
Hej,
som kommentar till ditt mejl kan jag berätta att den arbetsgrupp som utarbetade ett nytt polisvapen 1947 presenterade olika förslag till polisemblem, bl a med fasces utlämnade. Det nuvarande polisvapnet med lilla riksvapnet lagt över två korsade fasces följer riksheraldikerns rekommendationer. I övrigt har jag inget att tillägga.
som kommentar till ditt mejl kan jag berätta att den arbetsgrupp som utarbetade ett nytt polisvapen 1947 presenterade olika förslag till polisemblem, bl a med fasces utlämnade. Det nuvarande polisvapnet med lilla riksvapnet lagt över två korsade fasces följer riksheraldikerns rekommendationer. I övrigt har jag inget att tillägga.
Det är upp till var och en att utläsa om svaret är ett svar.
Personligen så tycker jag att man vill släta över saken, det är inget som är så viktigt så att man behöver bry sig om det....
Visst kan man tycka det, och det tycker säkert en del läsare av detta inlägg också. Å andra sidan, vad hade den allmänna opinionen sagt om det varit en undangömd svastika istället?
Jag vill veta varför den är så viktig att ha med, så den även måste gömmas med!?
Att det är den endqa symbolen som står för makt och ordning, köper inte jag, inte i dagens samhälle.
Räcker det inte med uniformer, vapen, bilar mm, mm för att visa att "här kommer vi, vi är polisen och vi är dom goda"??
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)