2007-11-21

En större skandal än Watergate, men media tiger....

(Uppdateringar följer, se nedan)
"President Bushs före detta pressekreterare, Scott McClellan, erkänner i en ännu inte publicerad självbiografi, att president Bush, vicepresident Dick Cheney, presidentens stabschef, vicepresidentens stabschef och presidentens politiske rådgivare, Karl Rove, alla ljög för honom om röjandet av CIA-agenten Valerie Wilson.
Detta är dels en fråga om landsförräderi, dels en fråga om mened och dels om hur omfattande och systematiskt man ljuger för oss."

Detta är början av ett inlägg du finner på UUAA Radio.......
Sedan inlägget publicerades, så har jag letat runt bland våra svenska mediers hemsidor för att se hur man tacklar detta från "officiellt" håll.
Jag är nyfiken att se/höra våra egna politikers genmäle på dessa anklagelser, och hur dom ställer sig i denna frågan.
Hittills så har jag kammat noll.

Uppdaterat 1:
Mikael W har nu uppdaterat sitt inlägg, och jag tycker att du omedelbums ger dig dit för att läsa vidare.

Jag kommer fortsättningsvis att hålla utkik om vad som eventuellt sipprar ut i media om denna fråga.
....nu ska jag ge mig iväg för att se Färjestad plocka tre pinnar mot Djurgården..:)

Uppdaterat 2, 2007-11-27:
Ja, att plocka pinnar från Djurgår´n gick ju åt h-e..:(
Men, men, tillbaka till viktigare saker.
Jag har sen denna artikel skrevs utav Mikael W funnit hittills funnit följande artiklar hos de största medierna i Sverige, som berör detta stora avslöjande:
aftonbladet.se 0 st
expressen.se, 0 st.

dn.se, 1 st
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=717467
svd.se, 1 st.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_615489.svd
tv4nyheterna.se, 0 st.
svt.se, 0 st.

Artiklarna från DN och SVD är identiska, vilket innebär att man enbart saxat in dom från nyhetsbyrån.
Trots den sprängverkan dessa uppgifter bör ha, så är det dessa artiklar och sen inget mer. Ingen uppföljning, inga kommentarer från politiskt håll i Sverige, inget eget journalistiskt arbete är gjort från någon tidning.
Anmärkningsvärt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar