2011-10-10

Snabbt inlägg..

Sorry om jag varit inaktiv, men en mix av att sätta sig i en ny sysselsättning för att ha min plats i löneslaveriets lilla liga, inte ha dator/internet en tid och lite andra faktorer har stulit värdefull bloggartid..:)

Inte hållit mig speciellt uppdaterad med vad massmedia kablat ut heller, men vissa saker har väl fastnat.
Som den, vad de verkar som, fullständigt inkompetenta polisen i Norge. Det var inte nog med att de dröjde för länge med att komma till Utöya under Breiviks avrättningsrunda, de lämnar kvar skeletttdelar som anhöriga finner. Makabert.. Är de lika dåliga som våra egen polismakt? Tänker på bl.a. Palme-mordet och en hel del andra saker de visat sin inkompetens här..

Juholt har övertygat mig att han är en riktig politiker.
Narcissist ut i fingerspetsarna, och betalar tillbaka när han blir påkommen. Och kommer undan troligen. Samt har "partikamraternas" stöd. Ingen av motståndarna som sliter honom i stycken för hans "dåliga koll", vilket beror på att de alla har betydligt värre saker på sina samveten..
Allt är som vanligt i den politiska, snuskiga sfären..

Det verkar vara otroligt tyst om andra saker.
Fukushima, där är allt finfint nu antar jag?
Libyen har fått demokrati, fria val och all den frihet som de inte sades ha haft tidigare?
Den massiva oljeläckan från Deep Horizont är numera helt åtg'rdad och detsamma med de miljoner liter olja och bekämpningsmedel de öste ut?

Återkommer snart med något mer vettigt att säga :):)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar