2010-04-01

Ny väg att vandra...

Det är med lite sorg i hjärtat jag måste berätta en sak...

Att det varit lite tunnsått med inlägg beror på att jag haft långtgående diskussioner om ett nytt jobb, nämligen att vara chef för en nystartad research- och redaktionsavdelning på Sveriges Television.

Bakgrunden är att flera medarbetare under flera år slutat på SVT i protest mot den vinklade och osanna rapportering som skett gällande flera nyheter och händelser, och att Europadomstolen öppnat ett ärende mot SVT för brott mot folkrätten.

Min och mina medarbetares uppgift blir att dels granska SVT och dess historia, den ryggsäck de tvingas bära med sig, men även att vara en kvalitetskontrollerande instans för framtida rapporteringar.
I en övergångsperiod innebär detta att SVT "inte kommer direktsända nyhetsrapporteringar eller andra program med innehåll av faktakaraktär", utan det kommer vara en fördröjning med cirka 30 minuter så den avdelning jag kommer basa över kan kontrollera så inte propaganda eller liknande sannningsförstörande element ändå smyger sig in.

Som en spinnoff till detta, så kommer vi starta en ny kanal (enbart på svtplay.se till en början) som blir en sorts "rannsakande och tömmande" kanal. Vi kommer intervjua gamla medarbetare och få deras syn på den toppstyrning som varit, och naturligtvis berätta sanningen bakom nyheterna från historien.
Än så länge har vi material för 66 dygnslånga program, vilket sträcker sig från mars 2010 och hela vägen bakåt till juli 2009.
Regeringen har beslutat om amnesti för alla inblandade i SVT's historiska undfallenhet, dock enbart ifall de även flyttar till NordKorea och arbetar som sanningsvolontärer i fyra år.

En effekt blir även att denna blogg kommer stängas. SVT har köpt alla rättigheter till blogg, namn, innehåll osv till den lilla summan av en halv miljon engelska pund.

Men, tack för denna tiden, så syns vi på den nya kanalen SVT Sanning framöver istället!

6 kommentarer:

  1. april april förmodar jag

    SvaraRadera
  2. Jasså, ni tror inte SVT är på jakt efter sanningar heller? :):)

    SvaraRadera
  3. April april
    SVT vill inga sanningar de skyr den!

    SvaraRadera
  4. I ett par sekunder blev jag lite orolig att behöva läsa inlägg av K-G Bergström här i Se Verkligheten... Puh! ;-)

    SvaraRadera
  5. Men hej. Vad trevligt att trilla in på en sådan blogg. Jag läste profilen på bloggaren & måste säga att jag känner igen mig i ditt sätt att tänka. Jag vill inte kasta mig fram & erbjuda er den röda eller blåa pillan direkt men 911truth rörelsen börjar bli massiv. Många olika organisationer kring samma ämne finns & att sammanbinda alla till en gemensam flod hade varit att föredra. Jag kan dock säga att "ae911truth.org" har nu över 1000 legimita arkitekter & ingengörer som ställer sig bakom en ny utredning gällande 9/11 2001. Även 60% av utredarna som var med i den officiella kommissionen har gått ut öppet med att de fanns information de inte fick tillgång till, undvikande från myndigheter & raka regler kring vissa fakta de inte fick gräva i.
    Denna länken är varmt rekomenderad & "Blueprint for truth" är en film som är gratis att se online via denna länken där ae911 bara lägger fram raka fakta till varför worldtrade center inte rasade p.g.a eld & flygplans krasher. Det är en dörroppnare för de som ännu inte vet & en fördjupning i de som redan är lite insatta i ämnet.
    http://www.youtube.com/ae911truth
    Sprid budskapet. Tystnad är oacceptabelt då människor dör dagligen p.g.a de krig som denna insidenten ledde till den mörka dagen 2001.
    Kram på er alla med ett öppet hjärta - Lordsson.

    SvaraRadera