2009-05-10

Blandat med konstigheter...

Deja-Vu, Drömmar/Föraningar och Förnimmelser.

Deja-Vu:
Deja-vu-upplevelser har jag några gånger per år, och tycker att de är dels trevliga på något märkligt vis, men även sjukt intressanta.
Hur i jösse namn är det möjligt att jag i förväg ska veta vad som ska hända, vad en viss person ska säga eller t.o.m. spika högoddsare på travet?
Visst, de där högoddsarna kan ju vara slump, men med tanke på att jag är totalt inkompetent och fantastiskt ointresserad av travsporten i sig, så är det anmärkningsvärt att jag då på två tillfällen av två möjliga prickat in en kuse som skulle gjort mig rik (enligt mina mått mätt iaf), om jag satsat mer än 20:-?
Jag satsade eftersom att jag redan visste att jag skulle satsa på dessa...äh, svårt att förklara..:)
Ena gången så erbjöds jag låna en tusing, men fegade ur å satsade 20:- på plats.
Hästen vann, å gav över 40 i odds som vinnare..:(
Lika feg andra gången, samma typ av odds, och lånade inget då heller.
Har spelat Dagens Dubbel kanske 15 gånger, och vunnit 2 gånger. 3500:- ena gången å 1 300:- andra gången. Satsade 40:- vid båda tillfällena...
Även det på "känslan" att jag skulle vinna, eftersom jag redan spelat dessa nummer sas...
Det är allt fan att man inte kan tvinga fram denna "känsla". Har försökt såklart..:/
Trist oxå att inte lottonumren bara kan poppa upp på samma sätt...

Drömmar/Föraningar:
Vad betyder drömmar egentligen, och vad betyder det när man drömmer samma sak flera nätter efter varandra?
Varför kommer man ihåg vissa drömmar mer än andra?
Om en dröm säger åt mig att göra/inte göra en sak, ska jag lyssna på det då?
Isf, så ska jag flytta ut i skogen, till farmors stuga i norr, och vara helt självförsörjande....
Det gör mig ingenting, utan skulle troligen vara väldigt rogivande.
Dock, så kommer även ett flygplan att krascha nära här, i bebyggelse....
Här hoppas jag verkligen att det är ett knäppt undermedvetande som spelar mig spratt om jag ska vara ärlig. Kanske för mycket 9/11 i huvudet?

Föraningar om något är bra eller dåligt, för mig samma sak som magkänsla, hör det ihop med drömmar?
Ibland kan logiken bara skrika ja eller nej, medan magkänslan säger tvärtom.
Vad ska man då gå på? Många framgångsrika personer säger ju att känslan är det viktigaste, och att det är det som gjort dem framgångsrika öht. Kolla in t.ex. Draknästet på SVT, där är det mycket prat om att känslan inte är den rätta...
Om nu mycket pengar och hög status är framgång, men så är väl urtypen för de flesta i dagens samhälle om en framgångsrik person.
Föraningar kan ju gälla vitt skilda saker, med allt från bilköp till jobb och relationer.
Är föraningar ett arv från svunna tider, där kanske dessa var skillnaden på liv och död?
Har vi ett undertryckt och kvävt undermedvetande idag?
Att naturen är fylld av märkliga, undermedvetna saker är väl ställt utom allt tvivel. Varför skulle inte vi ha samma förmågor?
Är vi så mycket dummare på ett naturligt plan, men ser oss ändå som det mest utvecklade djuret på planeten?

Förnimmelser:
I huset jag hade förut, så var det mycket märkliga händelser.
Flera vittnen till detta, och flera händelser som skrämde slag på övriga i familjen. Men inte mig, jag tyckte det var...gemytligt är ett passande ord.
Det var steg, skuggor, fallande saker, känslan av att vara iakttagen, kyla som gick in i kroppen osv osv.
Mao, om inte övernaturliga så i vilket fall som helst oförklarliga händelser.
- Grabben (då 4-5 år) vaknade vid samma tid varje kväll och gallskrek. Det enda man fick ur honom var "hon kommer genom garderoben/väggen!" eller "ta bort tanten!".
Ofta var han så skärrad så det inte gick att få en vettig mening ur honom..
- Skuggor som gick från rum till rum..
- Flera gånger hörde man steg från övervåningen, trots att man var helt själv hemma...
- Tydliga, nära viskningar...
- Man kunde under en stekhet dag gå "igenom" iskall luft inomhus...
- Bebisen som uppenbarligen hade en kompis som han hade jätteroligt tillsammans med, och som sov väldigt oroligt när man flyttade hans säng. Allt bra igen när man flyttade tillbaka den igen...
- Skuggan framför TV'n, som sambon kastade hårspännet mot..:)
Plus mycket mera...

I flytten därifrån så var det något/någon som hängde med tror jag, för i början i lägenheten så var det också saker som hände.
Men det är borta nu, det är väldigt lugnt...

När jag är på besök hos andra, så kan jag få känslan av total trötthet. Skulle kunna somna stående banne mig...
Hos dessa sägs det också ske saker, där iaf det ena hushållet fått "svar" att det handlar om döda barn och annat elände som kan ligga bakom händelserna de upplever.
Även där är det många vittnen, även totala skeptiker. Allt från tydligt barngråt till en distinkt och stickande cigarrdoft.
Fattar inte varför jag blir så trött bara, alldeles tvärslut. Flera gånger har jag bara fått typ sätta mig i soffan å sova en stund. Inte orkat vara vaken helt enkelt...
Det finns några som säger att det är "något" som livnär sig på min energi. Det konstiga är att jag inte sett/hört/känt något alls på de ställen där jag blir så här trött...

Nåja, i övrigt så är jag relativt vaken och normal..:):)

6 kommentarer:

  1. Har själv haft några häftiga Deja Vu händelser i mitt liv.
    Har även upplevt närvaro av något/någon i form av lukten av cigarettrök fast jag inte själv röker, men mina föräldrar gjorde det.
    Ibland ser jag skuggor eller diffusa konturer av något.
    Min logik säger att livet är inte alltid slut efter man lagt igen ögonen.
    Det finns onekligen en till dimension - frågan är när man får reda på det.

    Jag håller med dig i vad du skriver i "blandade konstigheter", något är det iaf.

    SvaraRadera
  2. En intressant tråd som jag tyvärr missade när den var nypublicerad. Att man drömmer samma dröm upprepade gånger betyder att det undermedvetna har ett viktigt budskap att framföra. Eftersom det är den ordlösa delen av vårt medvetande som talar så kommer budskapet i form av bildsymbolik. Var och en har förmågan att tolka budskapet men det kan krävas lite träning. Drömmer man om ett hus så är det till exempel ofta en symbol för den egna kroppen.

    Subtila spökfenomen; röster, dofter, skuggor och annat är en realitet och ett uttryck för själar iklädda en tunnare form av materia. Människor som har dött "fastnar" ibland i den fysiska sfären. Det är meningen att de ska gå vidare till högre dimensioner men olika band till det materiella håller fast dem i den fysiska tillvaron. Följden blir att de blir kvar som "spöken", ofta under långa tidsperioder.

    Det här blev ett sent inlägg men du visste väl detta redan på förhand, HCA ;-)

    SvaraRadera
  3. Kompis_en: Den där dimensionen, den får vi väl alla reda på i sinom tid..:) Ett oundvikligt faktum sas.. Jag tror inte heller att det bara är slut, att det som är "jag" bara är upplöst, borta, förintat. Känns bara så fel...

    Men...om man ser på det som andevärlden, börjar det inte bli ofantligt mycket andar där? Det är ju en å annan som gått vidare igenom åren...

    Joakim: Det mesta visste jag redan..:) Fast jag har ingen koll på drömtydning. Har kikat lite på det, men det var typ tre olika som sa tre olika saker om samma typ av dröm. Hur vet man vem/vilka som har rätt i detta?

    Sen, är det knökfullt i andevärlden, maa den mängd som måste finnas där, eller är det olika nivåer? Är det samma hierarkiska system som i jordelivet, där man börjar på botten och måste arbeta sig uppåt på något vis?...

    SvaraRadera
  4. Det är den som drömmer som har tolkningsrätt om vad drömmen betyder, drömmen är regisserad just för drömmaren.

    Det finns MÅNGA olika nivåer i andevärlden, jämför med Jesus uttalande; "i min herres hus finns många boningar". Det sker ett ständigt utbyte av själar i andevärlden, kontrollerat av kosmiska utvecklingscykler. En själ återföds till en jordisk tillvaro eller till ett liv på en högre "vibrationsnivå", dvs mer utvecklade planeter.

    Det råder annorlunda lagar i andevärlden. På jorden dras människor till sina motsatser. I andevärlden gäller lagen "likasinnade attraherar varandra".

    SvaraRadera
  5. Du låter härligt tvärsäker Joakim..:)
    Jag säger absolut inte emot dig, man får ju veta tids nog hur det ligger till.


    Att kliva vidare i uyvecklingsstegen, låter lite som nu. Med den skillnaden, antar jag, att t.ex. hänsynslöshet inte kan ge en snabbare väg uppåt sas.

    Är det likasinnade här som dras till varandra? Blir det en grupp seriemördare, en grupp läkare, en grupp kristna... Låter inte som att det är så du menar.
    Man hör ju om de som har kontakt med andevärlden, att t.ex. mördare och offer är tjenis med varandra nästan, men iaf att offret förlåter och förövaren vet om sitt jordefel sas.
    Kan det vara så att motsatser här blir likasinnade där?

    Tänk om man hade svaret på frågan vad som sker när man lämnar in. Skulle det vara lika intressant att leva, eller skulle man göra allt för att leva?

    SvaraRadera
  6. Tvärsäker är väl för mycket sagt, men jag vet nästan mer om den "andra sidan" än jag vet om jordelivet. Jag påstår mig faktiskt ha svaret på frågan om vad som händer efter döden (artikeln är dock djup och svår att ta till sig). "Motsatser här blir likasinnade där": Nej som jag förstår det så umgås man mer med "själsfränder" i andevärlden. I jordelivet så stöts och blöts man med sin totala motsats (för att kunna se och förstå sig själv).

    SvaraRadera