2007-10-28

Facebook-soppan, del II

Sen jag skrev mitt förra inlägg om detta elände, så har jag sett något som verkligen får mig att undra.
Både Aftonbladet och Expressen var med och marknadsförde FB, på samma dag så det inte skulle missas, med sina positiva artiklar för två månader sedan.
Två månader senare tog man tag i de negativa aspekterna, att du som användare ger bort ALLT du lägger upp där, även det samma dag.
Nu kan man via båda dessa "tidningar" dela med sig artiklarna på Facebook!
Är det bara jag som ser att det är löjligt uppenbart att AB och EX genom positiva artiklar marknadsförde FB, som en del av den deal man ingått med dom?
Jag menar, eftersom även dessa till synes tröga medier till slut fattade att det är mångt mycket mer negativt med FB än positivt, varför i jösse namn ingå samarbete med dom?
Varför har man inte sedan tidigare samarbete med MySpace, som har sjukt mycket fler medlemmar?
Att dom sen skriver negativa saker om dom, var för att desperat rädda sin heder (som det dock inte finns någon att rädda).
Det är patetiskt, löhnaktigt och en stor skymf mot sina läsare att göra på detta sättet.

Men vad ska man tro om de två av de största slamporna vi har i riket Sverige.
Bjud högt nog, så ligger dom med vem som helst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar