2010-06-20

Den försvinnande mannen...

En dokumentär jag precis nu ser på TV4 Fakta, om hur det fertiliteten hos oss män drastiskt sjunkit, och att vi män blir färre.
Av 10 spermadonatorer blev 7-8 godkända för ca 12 år sedan, nu är det 3-4 st.
Dessutom har det allestädes närvarande WHO dessutom sänkt kraven för vad som är en godkänd donator, från 60 miljoner spermier/ml till nuvarande 20 miljoner..
Så med de ursprungliga reglerna så skulle det kanske inte finnas donatorer alls.

Skrämmande, och inget som iaf jag sett att man debatterat eller rapporterat om i någon annan MSM-kanal..
TV4 Fakta verkar vara lite som MSM's "svarta får", för där får man även se t.ex. den av alla andra kanaler och media ratade filmen Loose Change: Final Cut, som visades igår exempelvis..



Personligen är detta inte ett öde som drabbat mig, då jag har tre barn och dessutom varit med om två sena missfall.
Men det finns infertilitet nära i min släkt, och jag tror att idag så finns det nog ingen som inte känner någon som drabbats av detta om man inte är drabbad själv..

Att orsaken är alla de olika kemikalier vi har omkring oss och får i oss via maten osv, är troligen den springande punkten till att media inte gräver i det.
Big Business har vi lärt oss är så mycket viktigare än vår hälsa och vårt välbefinnande, och även våra barns hälsa och välbefinnande...

Kvicksilver är bara en av de saker som är dokumenterat farliga för vår produktivitet, men här har vi t.ex. Läkemedelsverket och andra som ändå säger att det är ok att vi får det i oss direkt i blodet från Pandemrix.
Det var ju så lite....

Se filmen här ovan, eller passa på 26/6 kl 15 då den visas på svensk tv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar