2008-03-27

Vakna! Du är rånad OCH lurad...

Något som det pratas om på många bloggar, är hur man ska få det stora flertalet att själva se att det man tar för verkligheten inte är annat än ett skådespel.
Så ter sig det vardagliga livet som de flesta lever i idag. Man tror på media, man tror på bankerna, man tror på de stora bolagen, man tror på historieböckerna....

Vi är många som sett bakom skynket, där den avskyvärda verkliga verkligheten befinner sig. Skygg och gömmande i skuggorna frodas den på grund av att inte många känner till den. Den lever på månniskors rädsla och fåfänga, klär sig med massans okunskap och förökar sig på vårt ovetande.
Jag vill att detta ska ta slut! Jag vill att fler ska veta sanningen som döljs! Kommer vi inte dit att fler vaknar till liv och blir förbannade då dom ser att dom blivit totalt grundlurade och rånade i hela sin livstid, ja då kommer det heller inte de förändringar som många av oss ser som en nödvändighet för människans överlevnad att komma till stånd heller..

Frågan är bara, vad av allt jäkla elände ska man använda som uppvakningspiller?
Är det 9/11? Personligen tror jag inte att det är rätt, eftersom det är så stort och omfattande. Sen har "vi" inga hårda bevis för att påvisa att det hände på ett annat sätt. Tusentals motsägelser, indicier, omöjligheter och tillfälligheter räcker tyvärr inte. Sen så är vi som inte tror på den officiella sagan stämplade som foliehattar och knepiga konspirationsteoretiker, så det är en rejäl uppförsbacke från start.
Kanske "klimathotet"? Ett flertal tror inte på att det är människan som är orsaken till den nu avstannade uppvärmningen av jorden, och det finns mängder av data och rapporter som stöder det synsättet, förutom ren sans och logik. Men, här har vi "alla" mot oss. Media, regeringar, organisationer och stora företag är med på "klimatvågen" och ser fantastiska möjligheter att tjäna grova ståla på detta, så det skulle bli motarbetat av många på många flanker. Sen, så finns det inga hårda bevis som stjälper klimathotsivrarnas argument helt över ända heller...
Irakkriget möjligen? Här finns det en uppsjö av bevis... Att USA med allierade för ett totalt olagligt krig är utom allt tvivel. Alla deras argument för att invadera har smulats sönder och samman. Tyvärr så skiter den vanlige svensken i detta, bryr sig inte om det är 10 irakier eller 1 miljon som dör. Ointresset för vad som händer "där nere"gör även att intresset för alla bevisade lögner blir kyligt...

Men, det finns en sak som jag är övertygad skulle få en enorm effekt bland allmänheten, den stora sovande massan... PENGAR!
Det är den absolut största gemensamma nämnaren för alla människor. Man är livrädd för att ha för lite, eller få en prick i fodgens register. Man arbetar som en galning minst 40 timmar i veckan så man ska ha råd med mat, bil, kläder, amorteringar, räntor, semester osv, osv...
Hur skulle alla dessa människor reagera ifall de visste att 90% av de pengar man lånat av banken kanske inte ens fanns? Vad skulle deras reaktion bli när det går upp för dom att staten lånar pengar som man egentligen inte behöver låna? Blir dom arga när dom får reda på att mycket av den skatt staten rånar oss på går för att betala skulder som till 90% troligen är påhittade?
Jag tror det. Jag blev i alla fall grymt förbannad första gången jag fick reda på detta. Det fick min bank veta också, och det var den mest välvilliga banktant jag mött efter det kan jag säga. Hon verkade närmast påkommen, rädd....
Här finns, tror jag, den sak som kan få folket att säga att det är nog. En revolution kan man säga, där bankerna kommer att få ett rent helvete, för att inte prata om vår regering som inte bara låter detta fortgå utan även är med på rånet (Nordea).
Vad effekterna av ett sådant eventuellt massuppvaknande skulle bli är omöjligt att nu ens gissa omfånget av. Troligen är det inte enbart positiva effekter man får direkt, utan det kan bli ett sjujäkla liv. Men är inte det att föredra i jämförelsen att vi låter det fortsätta som förut? Bubblan kommer ändå spricka, och det kommer dra ner landet (världen?) i en mycket djup ekonomisk depression.

Om du inte redan läst det, så tycker jag du ska läsa ett inlägg på UUAARadio som nyligen tog upp detta... Besök även Lars Östermans blogg som tar upp detta med jämna mellanrum. Kika igenom alla blogginlägg, du ångrar dig inte.
Dessutom så tycker jag att du ska ta dig tiden att kika igenom filmen "Money As Debt".
(Det är fem delar, se alla...)
Tänk om det fanns en film, där man på 10-15 minuter visar hur mycket pengar som Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB m.fl, m.fl faktiskt bara trollar fram ur tomma luften... Den skulle definitivt postas på denna bloggen, och jag skulle be alla jag känner knalla in på Youtube å kolla in den.
Tyvärr kan jag för lite om systemet för att kunna berätta det bra, och jag kan abslout inte göra en film..:)
När filmen är klar, så är det bara berättarrösten kvar. Undrar vem man skulle fråga....??..:)

Ja, så tror jag. För att väcka den slumrande massan så behöver man visa på att dom blivit grovt rånade och grundlurade på miljarder....
Att våra inarbetade pengar gått åt för att betala påhittade luftpengar...

4 kommentarer:

  1. Vill helt enkelt ge en eloge till att du skriver så förbenat bra, det som jag känner och det minsta jag kan göra för att bidraga till att trycka på så att fler vaknar. Det är liksom bråttom och ni andra får sluta sova nu.

    SvaraRadera
  2. Tack anonym för de värmande orden..
    Det är bråttom som tusan. Tyvärr är det inte vare sig lätt eller smärtfritt att vakna ur "masshypnosen", men om alla vi vakna kan väcka en till i månaden så kan det hända grejer. Att man vågar ta diskussionen med de som tror att bankerna och staten är på den lilla människans sida, och visar dom på hur det verkligen ser ut. Här är jag övertygad att detta med luftpengar är lättast, minst "konspiratoriskt" och något som väl alla blir påverkade och förbannade över. De flesta är ju trots allt sig själva och den egna plånboken närmast...
    /HCA

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar verkligen boken Web of Debt av Ellen Brown !

    Ha nyss börjat läsa..man blir så förbannad över att det har har kunnat fortgå så här länge trots att vi västliga människor tror oss vara upplysta och intelligenta.

    ;-)

    Lasse

    PS konstigt tyst på UUAA..är det nåt man borde veta ?

    SvaraRadera
  4. Den boken ska jag leta upp banne mig.
    Om UUAA vet du redan förstår jag..
    Tråkigt som bara den...

    SvaraRadera