2009-04-26

Nya Influensan sprider sig.....

Uppdateras löpande... (nu med 29 uppdateringar)
Nyaste uppdateringen först, se nedan....

Är det bara skrämselpropaganda som vi ser nu? Varför är det egentligen en sådan hype?
Är det kanske som vissa säger, nu som eliten gasar på ordentligt för att ta över allt, och samtidigt minska radikalt på befolkningen?
Tja, det kan vara vilket som. Det kan visa sig vara relativt ofarligt, eller så drabbas 40% av befolkningen som jag hörde de pratade om på nyheterna på radion i morse....
Nedan ger jag olika bilder av det som sker. De officiella stråkens uppgifter, men även nyheter och information som inte kommer fram i MSM.
***********************************************************
Som Magne redan skrivit om på The Red Pill, så kan vi stå inför en världsomspännande pandemi.
Denna gången är det svin-influensa, som på något vis är en kombination av virus från gris, fågel och människa, som drabbat Mexiko hårt.

Just nu så är dödssiffran uppe i 80, och tusentals insjuknade. Mexikos president har beslutat att hålla alla skolor och förskolor stängda.
Tio studenter i Nya Zealand som kommit hem från en resa till Mexiko har insjuknat, där det nu är konfirmerat att de är drabbade av detta nya virus...
Dessutom så har flera insjuknat i USA
Enligt Aftonbladet så säger WHO att hela världen kan drabbas, vilket den mycket snabba spridningen som vi redan sett är ett bevis på.
Samt att inget vaccin finns, såklart..

Lägger ihop vad jag skrev för en tid sedan om ett anonymt vittne som påstod att fågelinfluensavirus fraktades i enorma mängder i USA, med följande uttalande från Dr. John Carlo, Dallas Co Medical Director, This strain of swine influenza that’s been cultured in a laboratory is something that’s not been seen anywhere actually in the United States and the world, so this is actually a new strain of influenza that’s been identified" så kan man väl bli aningen skeptisk till att denna influensa är en naturlig mutation...

Uppdatering 29, 12/5:
En av tre i världen kan bli smittade:
"A third of the world's population could be infected with swine flu, expert projections suggest"
Samt..
"To put that into context, normal seasonal flu every year probably affects around 10% of the world's population every year, so we are heading for a flu season which is perhaps three times worse than usual - not allowing for whether this virus is more severe than normal seasonal flu viruses."
His study suggests swine flu could kill four in every 1,000 infected people."

Lite matte ger vid handen att om 1/3 av världens befolkning på 6,6 miljarder blir smittade (2,2 miljarder), och att 4 av 1000 smittade dör, så räknar de med kring 8,8 miljoner kommer dö världen över.

De flesta behöver inget vaccin för att bli frisk....:
"Most H1N1 flu patients do not require antiviral therapy to recover, but it remains important to develop a pandemic vaccine as there is a risk of future drug resistance, a World Health Organization expert said on Tuesday."
...men ändå ska vi helst vaccinera oss i förebyggande syfte. Tycker den där vaccineringen verkar mer skrämmande än flunsan i sig....

Uppdatering 28, 10/5:
Smittan nått Norge, samt Argentina, Australien, Panama och Japan:
"I fredags var 2 500 bekräftade i 25 länder. I dag var antalet 3 440 människor i 29 länder."
Det verkar som att det går ruskigt fort nu, eller så kan det bara så att labben jobbat undan proverna under fredagen...

De två från Norge hade varit i Mexiko

1000 smittade under ett dygn.

Ett första steg till ett vaccin verkar ha tagits:
"This is critical in understanding how the virus operates and identifying the crucial parts of the virus that can be used in vaccine manufacture"
Men... Vi ska ju vara lugna, eftersom det finns vaccin redan enligt Folkhälosminister Maria Larsson (se uppdatering 16)??
Hade hon fel eller hade hon rätt? Ljög hon för att lugna oss, eller sa hon bara det som någon sagt att hon skulle säga? Eller är det som vanligt med våra politiker, att de ingenting vet om det de ansckar om?

Uppdatering 27, 8/5:
WHO skräms med två miljarder smittade:
"– Om vi går in i en pandemi så beräknar vi att att ett stort antal människor blir infekterade. Om du tittar på tidigare pandemier så är det rimligt att beräkna att kanske en tredjedel av världens befolkning kan infekteras av det här viruset, säger WHO:s influensaexpert, läkaren Keiji Fukuda, till AP."
Nu börjar det verkligen bli hysterisk skrämselpropaganda av det hela. Varför?

Massvaccinera alla - tre gånger om!:
"The Obama administration is considering an unprecedented fall vaccination campaign that could entail giving Americans three flu shots -- one to combat annual seasonal influenza and two targeted at the new swine flu virus spreading across the globe."
Nu skulle man haft aktier i läkemedelsindustrin, om man bara var intresserad av pengar dvs. Otroligt mycket pengar kommer det kosta, och genom en global propagandakampanj i stil med 9/11 så har man stressat upp alla...
Vad blir effekten av en massvaccination, egentligen? Miljoner som blir väldigt sårbara för andra sjukdomar? Massdöd inom ett år? Eller bara friska, sunda individer som aldrig får flunsan igen?

Uppdatering 26, 6/5:
Svenskt fall bekräftat:
"Enligt SMI finns det ingen anledning att tro att kvinnan har fört smittan vidare.
Hennes familj har försetts med förebyggande medicin, men ingen har visat upp några symptom och kan därmed inte sprida smittan vidare."
Hmm... Har hon träffat endast de inom familjen, och ingen utomstående?
Enligt artikeln så var hon inte allvarligt sjuk och blev snabbt frisk. Antar att hon då arbetade, handlade, gick på gym, åkte buss eller nåt i den stilen.
Ska även jag spinna vidare på skrämseln, så räcker de ju att hon smittat en enda till som de inte vet om för att det ska ta fart här.... Kanske är jag, som just nu är hemma med den där värken i hela kroppen man får vid flunsan. Väntar bara på att den ska slå till ordentligt så det kan gå över.
Om vi nu ska oroa oss dvs. Fler dör varje år av den vanliga flunsan än denna "nya influensa", men det hör man inga domedagsprofetior om.

Uppdatering 25, 5/5:
Det är mycket tyst just nu. Finns ingenting om influensan på förstasidan hos vare sig Aftonbladet, Expressen eller DN, medan SVD har kvar information, dock långt ner på sidan.

Kikar man på andra ställen, så varnar t.ex. Telegraph för att det blir värre i höst:
"Doctors are being warned to prepare for a second, "much worse" wave of swine flu hitting Britain in the autumn, the Health Secretary has disclosed."

BBC rapporterar om att Kina har satt mexikanare i karantän:
"Dozens of Mexicans quarantined in China because of fears they may be infected with swine flu are being flown home on a specially-chartered Mexican plane."

Var allt ett test för att se hur vi reagerade? Genom att sprida ut ett någorlunda farligt virus och få media att gå i total spinn över det, så har man haft alla möjligheter att inspektera hur resemönster förändrades och hur allvarligt folket tog det hela i allmänhet.
Så man vet vart man ska sätta in nästa virus så det får bästa möjliga effekt. Vilket i denna teori innebär att man ska kunna ta kål på så många som möjligt, alternativt tvinga oss till massvaccination...
Eller så var det som många säger, medias fel att det blev sådan stegrande oro, när det egentligen inte varit någon större fara?
Vi får se, framtiden har även detta svaret till oss alla.

Uppdatering 24, 3/5:
Verkar som första fallet konstaterats i Sverige:
"En kvinna i 50-årsåldern i Stockholmstrakten har sannolikt drabbats av influensa A, svininfluensan. Det bekräftade Smittskyddsinsitutet i dag."

I Mexiko sägs det att militären rustar:
“George a citizen journalist from California has been told by Mexican nationals that federal troops have been used to stop protests of the government during the influenza or ‘The Panic’ as it is called by locals,”
Länk till videon i artikeln

Expert: Bara ett vanligt influensa-utbrott:
"Experts say the number of swine flu cases around the world is growing, but not an an alarming rate. And now there are indications the spread of this flu is similar to a typical flu outbreak."

Egyptiska grisuppfödare i bråk med polisen angående grisslakten:
"Pig farmers have clashed with police in Cairo as they try to stop their animals being taken for slaughter, reports say."

Uppdatering 23, 3/5:
Varit bortrest, och inte haft tillgång till nätet, men här följer iaf en uppdatering:

Misstänkt svenskt fall ska testas, och nya fall i nya länder:
"Proverna har strömmat in till Smittskyddsinstitutets laboratorium - och i nuläget utreder de ett misstänkt fall. Med flyg från Skåne anländer i dag ännu ett befarat smittat prov."
"Svininfluensan fortsätter att breda ut sig över världen - sent i natt rapporterades nya fall i Irland och Costa Rica, båda länder som tidigare inte varit drabbade."

Grisar smittade av människor....
"Kanadensiska grisar har visat sig bära H1N1-virus, det virus som ligger bakom influensaepidemin.
De smittade grisarna i Alberta har troligen fått viruset från en bonde som nyligen återvänt från Mexiko, uppger den kanadensiska livsmedelsmyndigheten CFIA."

De mexikanska läkarna som för dagsbok hoppas, och tror, att epedemin stannat av:
"Only one patient was admitted during my shift. I think this gives the feeling of a fall in the number of cases and indicates that there is now better control over the propagation of the virus.
We hope this is true, for the good of our population and the rest of the world."

Danmark och Hong Kong har bekräftade fall av smittan:
"Across the world more than eleven countries have confirmed cases of the infection, Denmark and Hong Kong being the latest."
Samma källa, Russia Today, skriver:
"However, some conspiracy theories that are spreading just as fast as the virus have already dismissed the hysteria over the virus as a malevolent plot orchestrated by pharmaceutical companies in order to cash in on people’s fear. One in particular believes that the strain has been purposely engineered so companies producing vaccines can cash in."
Ja, med Baxter i åtanke och att länder världen över köpte på sig enorma mängder vaccin mot fågelinfluensa, så är det kanske inte så rackarns långsökt....

Massvaccination planeras i Kanada:
"As part of its pandemic plan, the North Bay Parry Sound District Health Unit is preparing to set up flu centres in North Bay, Parry Sound, Mattawa, Sturgeon Falls and Burk's Falls in the event of an outbreak in the area, Dr. Jim Chirico, medical officer of health, said at a news conference Thursday."


Uppdatering 22, 30/4:
En läkare i Texas, Marcus Gitterle, sägs ha skickat ett mejl med följande information:
"The doctor claims that the actual number of confirmed cases of swine flu is 10 to 25 times worse than has been reported, and that people are not recovering easily, as has been claimed, but that many Americans are in fact seriously ill."
Sannings- och trovärdighetshalten i detta får var å en avgöra...

EU's hälsokommissionär:
"– Ja, människor kommer att dö av den i Europa. Det är inte en fråga om huruvida utan om hur många"
Är all information till för att skrämma oss till underkastelse (massvaccination)?
Eller är informationen från officiellt håll neddämpad?
Ska panik så långt det går undvikas, så så många som möjligt hinner smittas?
Är det ett sätt att reducera befolkningen?
Ja, inte vet jag. Men det är väldigt mycket mysko runt allt detta redan, och mer lär komma fram.....

Uppdatering 21, 29/4:
För första gången nånsin höjer WHO risknivån till 5 på en skala som går till 6:
"Fas 5 är den näst högsta på den sexgradiga skalan. Ända sedan skalan infördes 2005 har världen ansetts befinna sig i fas 3, fram till i måndags då WHO höjde till 4. – Nu händer allt mycket snabbt, säger en insatt källa till Reuters."
Fas 5 – Betydande smittspridning mellan männniskor i minst två länder.
Fas 6 – Pandemi. Viruset sprider sig ohämmat mellan människor. En global pandemi är ett faktum.

Efter tips av Bengt Larsson bland kommentarerna, så vill jag länka vidare till en text skriven 2006 av J.J. Cannell, som finns på Björn Liedéns blogg. Saxat därifrån:
"Kunde D-vitamin vara orsaken till att ingen av mina patienter fick influensan? Under de senaste åren har dussintals medicinska forskningsstudier pekat på bristen på D-vitamin världen över, speciellt bland “African americans” och de äldre, de två grupper som är i störst risk för att dö i influensa. Cancer, hjärt/kärlsjukdom, stroke, autoimmuna sjukdomar, depression, kronisk smärta, tandköttsinflammation, diabetes, högt blodtryck och en rad andra sjukdomar har nyligen kopplats till D-vitaminbrist. Var det möjligt att influensan också hörde dit?"
Mycket läsvärt....

Homeland Security verkar gå hårt framåt för att få till stånd karantän:
"The Department of Homeland Security has sent out an alert to health care providers outlining how BATF, FBI, and U.S. Marshals will be called upon to impose mandatory quarantines in the event of a widespread swine flu outbreak in the U.S." “The Department of Justice has established legal federal authorities pertaining to the implementation of a quarantine and enforcement. Under approval from HHS, the Surgeon General has the authority to issue quarantines.”

Uppdatering 20, 29/4:
Två mexikanska läkare för dagbok om hur det är i Mexiko:
"Patients continue to pour in with flu symptoms. Some have very serious pneumonia and need to be put on ventilators. I think the total number of deaths is far beyond the seven who have tested positive for the infection." "The number of cases increases significantly every day. The number of fatalities is also increasing. I know of at least three doctors who are said to have died from swine flu. There is great fear among the medical community. We know that the situation is very serious and that we are at high risk of infection. "
Detta kommer faktiskt från en MSM-källa, BBC...

Expressen har detta nu som toppnyhet:
"Antalet bekräftat drabbade av svininfluensa i Europa ökar snabbt. På onsdagseftermiddagen hade 13 fall fastställts i fyra olika EU-länder. - Alla har blivit smittade i Mexiko, säger Denis Coulombier på det europeiska smittskyddscentrumet ECDC."

Finland har nåtts av smittan:
"Svininfluensan kommer allt närmare Sverige. Just nu ligger en kvinna isolerad på sjukhus i Finland med det misstänkta viruset. "

Uppdatering 19, 29/4:
Första dödsfallet utanför Mexiko har bekräftats. Ett tvåårigt barn avled till följd av influensan i USA. De officiella uppgifterna gör gällande att det är bekräftat att 65 personer är smittade i USA.

Uppdatering 18, 29/4:
Tre bekräftade smittofall i Tyskland nu.

Transportbox med virus som skulle användas för att hjälpa till med att ta fram vaccin, exploderade!

Uppdatering 17, 29/4:
Statsepidimolog Annika Linde säger att ”fågelinfluensan hade en dödlighet på 40 procent, det är det inte fråga om när det gäller svininfluensan” och anser därmed att fågelinfluensan var farligare. Visst är det högre dödlighet för fågelinfluensan, men antalet smittade var betydligt färre. Under 2003-2006 dog lite mer än hundra personer pga fågelinfluensan, hittills då är det officiellt 159 döda vad det gäller svininfluensan. Mao, så är det en ren tolkningsfråga om vilket som är farligast.

Hundratals misstänkta fall i en skola i New York, samt en är bekräftad smittad i Tyskland. Dessutom: "Nu avråder även svenska Smittskyddsinstitutet från icke nödvändiga resor till Mexiko, trots att WHO säger att den typen av åtgärder är verkningslösa.
– Gränskontroller fungerar inte. Reserestriktioner fungerar inte, säger WHO:s talesman Gregory Hartl."
Letar efter förklaring till varför det inte skulle fungera, men finner inga. Så att undvika platser där smitta konstaterats skulle alltså vara onödigt? Är inte det som att påstå att kondomer inte hjälper? Eller tänker jag fel här..?

Uppdatering 16, 27/4:
Undantagstillstånd i Kalifornien:
"På tisdagskvällen svensk tid kom beskedet att Kalifornens guvernör Arnold Schwarzenegger utlyst undantagstillstånd i staten som gränsar till Mexiko, där influensan tagit 149 människors liv. I Kalifornien har smittan konstaterats hos 13 personer, och man utreder två misstänkta dödsfall"
Detta följer mönstret som jag m.fl. sagt. Blir det värre, kommer FEMA-lägren till bruk då? Eller massgravarna? Eller de många å långa tågen?....

Var lugn, Sverige har bra beredskap:
"Vi har använt oss av det tillförlitligaste sättet för att säkerställa att vi ska ha tillgång till ett influensavaccin i händelse av en pandemi. Det har vi gjort genom att handla upp pandemigarantier."
Detta säger Folkhälosminister Maria Larsson. Men, det har ju tidigare framkommit att de vaccin som finns inte biter på detta viruset! Hur i h-e kan vi då vara säkra?

Uppdatering 15, 28/4:
Isolering inte möjlig enligt WHO:
"Den amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC skriver på sin hemsida i ett dokument riktat till sjukvårdspersonal som är daterat 26 april att de fall av den nya svininfluensan som registrerats i USA har varit lindrigare än de fall som drabbat Mexiko." "Richard Besser, biträdande generaldirektör för CDC, kommenterade under gårdagen det faktum att endast två personer i USA behövt sjukhusvård för svininfluensan och att fallen i USA varit lindrigare än de som registrerats i Mexiko: – Jag skulle inte låta det lugna mig alltför mycket, sa han enligt AP. "
Säg det till Carl Bildt, som inte anser att ens reserestriktioner är något att bry sig om i nuläget...

Antalet avlidna i Mexiko är nu 152 personer:
"We're in the decisive moment of the crisis. The number (of deaths) will continue rising," said Mexico's health minister Jose Angel Cordova. He claimed it was too early to identify the cause or geographical source of the virus, which is now thought to have infected close to 2,000 people in the country."
152 döda av ca 2000 smittade tycker iaf jag är mycket...

Uppdatering 14, 28/4:
Viruset liknar ingenting forskarna sett tidigare:
"Det nya viruset liknar ingenting forskarna sett förut. Svinsmittan har gensegment från svin, fågel och människa."
Vilket, för mig iaf, kraftigt styrker tesen att det är ett virus tillverkat av människan. Sen är ju frågan om det är även medvetet spritt av illvilliga människor med mörka motiv.

14-15 April hade man övningar i Houston, FEMA's Pandemic Flu exercise:
"The Interagency Continuity Influenza Pandemic Tabletop Exercise was as an opportunity for federal, state, and local emergency coordinators to discuss how their agencies would manage during a pandemic event."
Sen är jag tydligen bannlyst från MSM-sidor såsom Aftonbladet och Expressen. I början kom det en hel del läsare från de artiklar jag länkade till där, men nu har det varit stendött och denna lilla blogg kommer inte upp som en av de som länkar till artiklarna...
Varför är jag inte förvånad....

Uppdatering 13, 28/4:
Norsk pojke misstänks vara smittad... EU säger att man ska stanna hemma, men UD tycker inte det är så farligt: "Vi värderar löpande situationen. Skulle det finnas anledning att utfärda reserekommendationer så kommer vi att göra det, men det gör det inte för ögonblicket, säger Carl Bildt"
Hmm, eftersom herr Bildt troligen är den siste här på Tellus jag personligen skulle lita på, så är det nog en mycket bra idé att stanna hemma.....

Skolor börjar stängas även i Texas:
"Another 10 suspected cases are being tested — all from the school district or household contacts of the infected students, and ranging from a 6-year-old to people in their 40s, Dr. Sandra Guerra, regional medical director for the Texas Department of State Health Services, said Sunday."

Uppdatering 12, 28/4:
WHO höjer pandemivarningsnivån:
"Det är redan för sent att slå ut den nya svininfluensan, nu handlar det om skademinimering" "Med anledning av svininfluensan förändrar WHO för första gången pandemivarningsnivån, från fas 3 till fas 4"
Sen, med tanke på de teorier, diskussioner och föraningar som faktiskt föregått denna pandemi, så kan jag inte riktigt skaka av mig några filmer jag sett nyligen....

Denna om killen som filmar tågen som han påstår är till för att frakta bort människor/kroppar..
Här en överflygning över vad som sägs vara ett FEMA-ställe, där det står upp emot 10 000 (ja, räkna själv får du se!) trailers mitt ute i vildmarken vad det verkar som...
Samt denna gällande massgravar och märkliga förfrågningar från myndighetshåll... Tillfälligheter och märkliga sammanträffanden, eller vad?

Uppdatering 11, 27/4:
12/4 skrev jag om den anonyma kvinnan som sa att fågelinfluensavirus tranporterades i USA, under Homeland Security's överinseende. I samma inlägg, efter tips från Lars Osterman, så skrev jag om läkemedelsföretaget Baxter och deras skandal med smittat vaccin som skickats till 18 länder..
Denna skandal lämnades utan några som helst åtgärder, och all media var knäpptysta om det inträffade. Nu ska Baxter tillsammans med WHO försöka få fram ett vaccin mot svininfluensan: "Baxter confirmed over the weekend that it is working with the World Health Organization on a potential vaccine to curb the deadly swine flu virus that is blamed for scores of deaths in Mexico and has emerged as a threat in the U.S."
Här finns en hel del att läsa angående Baxter och jepparna som finns att finna där, och det är inte deras officiella story som berättas om man säger så. Några saxade stycken:
"William B. Graham–Age 82 Director since 1945 Term expires 1995. Mr. Graham has been senior chairman of Baxter´s Board of Directors of since 1985. Graham was a fundraiser for Secretary of Defense Donald Rumsfeld in his first run for Congress in 1962. Graham graduated from the University of Chicago i.e. the University of the Rockefellers. Another director of Baxter´s is Vernon Loucks – a Skull-and Bonesman (Video). Baxter´s present chairman of the Board of directors is General Walter E. Boomer , who led all Marines in Operations Desert Shield and Desert Storm during the Gulf War" "F. William Engdahl, Global Res. Aug. 14, 2008 : There is reason to believe that sections of the international pharmaceutical industry cartel are acting in concert with the US Government to develop a genetically modified H5N1 virus substance that could unleash a man-made pandemic, perhaps more deadly than the 1918 ‘Spanish Influenza’ pandemic claiming up to 30 million lives – (and gave the US a quick victory in WWI.)"
Betänk att det jag länkar till, och saxat från, ska ha tydligen ha publicerats redan 8 Mars i år..... De många bottnarna sprider sig, likt influensan.

Uppdatering 10, 27/4:
Så många som 149 personer har avlidit av svininfluensan, samt fler fall utanför Mexiko har konstaterats: "I Mexico har ytterligare 26 fall konstaterats, i Kanada sex och i Spanien två. Även i Skottland har två fall konstaterats"

Ingen av de testade svenskarna var smittade: "Flera läkare i landet har hört av sig sedan de haft patienter som insjuknat i influensaliknande symptom, de flesta efter att de varit i Mexico. Eventuellt kommer det in nya prover för oss att analysera i morgon"

På CNN säger pensionerade generalen Russell Honoré följande: “How did it start in Mexico, where did it eminate from? We’ve been able to find that out in all previous pandemics, the question now is to get at the heart of how this started - did it start from the occasion of viruses coming together or did it come out of a lab? All those questions have to be answered.”
Länk till video, lite "mycket" i slutet bara...ja, ni förstår vad jag menar när ni ser det....

Uppdatering 9, 27/4:
Några korta... Obama har tydligen varit i kontakt med en av de som dött av influensan.

Europeér ska undvika USA och Mexiko.

Uppdatering 8, 27/4:
Krismöte mellan EU's hälsominsistrar. Officiella dödssiffran i Mexiko är nu 103 döda.... Bekräftat fall i spanien... Mer info om att misstanke finns om att det är ett biologiskt vapen: "Our Mexico City source said a top scientist for the United Nations, who has examined the outbreak of the deadly Ebola virus in Africa, as well as HIV/AIDS victims, concluded that H1N1 possesses certain transmission “vectors” that suggest that the new flu strain has been genetically-manufactured as a military biological warfare weapon."

Uppdatering 7, 27/4:
Nu testas svenskar och danskar.... "Minst fem svenska patienter håller på att testas för svininfluensa, uppger virolog Mia Brytting på Smittskyddsinstitutet för TT. Åtminstone några av dem har varit i Mexiko." Besked kommer inom några dagar ifall viruset nått våra trakter.

MISSING VIRUS SAMPLES FROM THE U.S ARMY!!
Sen verkar det som att den amerikanska militären saknar lite biologiska vapen: "Chad Jones, spokesman for Fort Meade, said CID is investigating the possibility of missing virus samples from the U.S. Army Medical Research Institute of Infectious Diseases." "USAMRIID is the Army's top biodefense lab, where researchers study pathogens including Ebola, anthrax and plague."
Låter ju inte så särdeles betryggande. Nå'n mer än jag som kommer att tänka på de mjältbrandsattacker som skedde efter 9/11 och som drabbade motståndare till Patriot Act? De mjältbrandssporerna visade sig ju komma från militärens egna lager. Nu kan de alltså ha slarvat bort/blivit bestulna(!) igen...eller lämnat vidare för yyterligare en false-flag-operation? Det är mycket nu...

Uppdatering 6, 27/4:
Smittan har spridit sig till New York, med minst åtta nya fall på en skola, men det kan vara många fler.

Uppdatering 5, 27/4:
"På en presskonferens i Geneve meddelade i dag WHO att det finns risk för att viruset muterar till en farligare och mer dödlig variant. Men WHO ser fortfarande inget skäl att höja varningsnivån ytterligare i nuläget." Länder där smitta hittills påträffats:
Mexiko - USA - Kanada - Frankrike - Spanien - Nya Zeeland - Israel Läser jag siffrorna rätt, så har Mexiko drabbats av 1384 smittofall, varav man misstänker att det är 86 dödsfall. Hittills har dödsfall inträffat bara i Mexiko...

Uppdatering 4, 26/4:
Fann denna text på Expressen: "Nu varnar myndigheter i olika länder hemvändande resenärer att genast uppsöka läkarvård, om man inom en vecka får influensasymtom."
Känner mig väldigt kluven måste jag erkänna. Eftersom detta bevisligen redan är många gånger värre än utbrottet med fågelinfluensan, där ca 100 personer dog under tre år, så borde kanske kontrollen av särskilt de resande vara hård. Men å andra sidan, hur ska de kunna kontrollera alla under någotsånär drägliga förhållanden? Är detta ett tillfälle där man ska stänga flygplatserna, och tvinga folk att lämna vilka prover som det än krävs för att vara säker på att det inte sprider sig?
Jag menar, hur många kan smittas av en enda person som får sina symptom först efter en vecka??
Tänk om denna person är till exempel en flygvärdinna? En småskolefröken? Snabbköpskassörskan?
Sen, när man tänker på de som förespråkar befolkningsreducering, så är ju det precis så här jag kan tänka mig att de skulle agera. Låta smittade personer smitta ännu flera, som sedan smittar i sin tur osv...

Uppdatering 3, 26/4:
Viruset verkar ha spritt sig till Kanada, Spanien och Frankrike förutom redan drabbade länder Mexiko, USA, Nya Zealand och eventuellt England: "- Det är möjligt för viruset att utvecklas, och när virus utvecklas kan de bli farligare för människor, säger Keji Fukuda vid WHO" "Svininfluensan sprider sig över världen i nuläget misstänks 1300 människor vara smittade av viruset."
Jag antar att denna officiella siffra, tyvärr, i realiteten bör multipliceras några gånger. Helt enkelt för att undvika panik...
Men om det nu är 1300 smittade, så är det ändå ganska många på den korta tid sedan smittan uppmärksammats. Hur många det är som inte insjuknat än vet vi ju heller inte. Ta bara en enda av de som sägs ha varit i Mexiko på resa, hur många har inte en sådan person varit nära och kunnat smitta? Kanske 200 st? Tänk ett helt flygplan, väntsalar, transfertåg, buss..... Om bara fem blivit smittade, och dessa fem i sin tur träffat hundra... Sen går det rysligt snabbt.

Uppdatering 2, 26/4:
"USA:s regering har förklarat ett officiellt hälso-kristillstånd pga svininfluensan. Beslutet fattades sedan sammanlagt ett 20-tal fall konstaterats i fem delstater. Myndigheterna förväntar sig fler fall inom kort. Kristillståndet ger bl.a. myndigheterna större möjligheter att genomföra influensatester och andra kontroller."

Jag ramlade även över en text, som ska vara ett tal som Chi Haotian, the Vice-Chairman of China’s Military Commision ska ha hållit inför ledande officerare och generaler i December 2005. Ett utdrag från texten..."There has been rapid development of modern biological technology, and new bio weapons have been invented one after another. Of course we have not been idle; in the past years we have seized the opportunity to master weapons of this kind. We are capable of achieving our purpose of 'cleaning up' America all of a sudden."
Även här är det svårt att bekräfta sanningshalten, men jag letar vidare...

Uppdatering 1, 26/4:
Lars Osterman skriver i kommentarerna:
"Mexican Doctor: Real Figure Is 200 Dead, Situation Out Of Control. I work as a resident doctor in one of the biggest hospitals in Mexico City and sadly, the situation is far from “under control”. As a doctor, I realise that the media does not report the truth...."
Finns att läsa mer här bl.a.
Dock verkar inget av våra media tagit upp detta.

WHO-chefen Margaret Chan säger enligt Rapport:
"Den nya influensavariant, som kan ha tagit närmare 70 liv i Mexiko och som spridit sig till USA, har potential att uvecklas till en världsvid sjukdom, en så kallad pandemi, och det kan vara för sent att isolera utbrottet till Mexiko."
Att det är för sent att isolera det till Mexiko är väl alldeles glasklart, eftersom folk drabbats i USA och Nya Zeeland redan...

27 kommentarer:

  1. Mexican Doctor: Real Figure Is 200 Dead, Situation Out Of Control
    I work as a resident doctor in one of the biggest hospitals in Mexico City and sadly, the situation is far from “under control”. As a doctor, I realise that the media does not report the truth.

    Authorities distributed vaccines among all the medical personnel with no results, because two of my partners who worked in this hospital (interns) were killed by this new virus in less than six days even though they were vaccinated as all of us were.

    The official number of deaths is 20, nevertheless, the true number of victims are more than 200. I understand that we must avoid to panic, but telling the truth it might be better now to prevent and avoid more deaths.

    Yeny Gregorio Dávila, Mexico City

    SvaraRadera
  2. Tack Lars, har uppdaterat med det nu. La in en länk till Prisonplanet jag hittade.

    Är detta sant, så kan vi stå inför något överjävligt.
    Orsaken till en ev mörkning av detta kan vara det som man rapporterar i media, att oron och paniken bland befolkningen är värre än smittan!

    SvaraRadera
  3. nu får man ju inte riktigt 1.8 milj träffar på "Mexican Doctor: Real Figure Is 200 Dead" utan ca700st

    SvaraRadera
  4. Anonym 23.14: Du har så rätt, jag missade de där små "-tecknen :/
    Tack för upplysningen, ändrar direkt.

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte att det här är den stora katastrofen, på grund av att inkubationstiden ändå verkar vara förhållandevus kort. Om den skulle varit längre, så skulle många fler fall ploppat upp, och dessutom lite överallt - Mexico, s USA, hemvändande européer, ozzies etc.
    Många herrans människor kommer nog att smittas än, men om det var "the real deal" så skulle man nog ha sett till att ha en symtomfri inkubationstid på flera veckor/någon månad - då är det nog helt kört att stoppa.
    Men, det kan fortfarande mutera, som jag förstår det...

    SvaraRadera
  6. Cui Bono? som det heter på latin.
    Vem tjänar på det? ska man alltid fråga sig om man vill undersöka något.

    Här en bloggare som har lite synpunkter på det:
    http://twelfthbough.blogspot.com/2009/04/dress-rehearsal.htmlAlso, this is an opportunity for people to make some money. From the comment section of my last post:
    A while back, we discussed on this site a company called Biondvax. They are a pharma company from Ness-Ziona, Israel. The closing price for their stock last week was $28. It just jumped 22% to $34 with a phenomenal spike in trade volume.

    BiondVax Pharmaceuticals is developing a revolutionary vaccination that will provide universal multi-season/multi-strain protection against most human influenza virus strains, as well as the Avian flu. The Flu vaccine industry, estimated currently at $2 Billion, is expected to grow to a $4 Billion market by 2012. Between 250 and 300 million doses are currently administered annually worldwide.

    SvaraRadera
  7. Magne: Ja tydligen är det något de räknar med att det kan fortsätta att mutera sig.
    Är det inkubationstiden som är den springande punkten, eller är det viktiga antalet smittade och hur många de har kontakt med?
    Dödligheten, kring 6% enligt de officiella siffrorna (80 avlidna/1400 smittade, inkl de avlidna), är i min ögon ändå ganska högt. Fågelinfluensan mellan 2003-2006 hade närmare 50%, dödlighet (enl wiki).
    Men om det stämmer som den mexikanske läkaren säger, så kan det vara mellan 2-300 döda redan, och med samma antal smittade från början, kring 1400, så är dödligheten kanske över 20%.

    Om nu dessa 1400 smittat 10 st i sin tur, alltså 14 000 pers, och att dödligheten är låt säga 15% så är det 2100 dödsfall till...
    Om dessa 14 000 smittat i sin tur 10 personer, så är det 140 000 smittade och 21 000 döda...
    Worst case scenario, och vi har kommit kanske två veckor framåt i tiden...
    Klingar det snabbt av, så har du rätt. Accelererar det har jag tyvärr rätt....

    Jag hoppas naturligtvis att det är du som har rätt. Trots allt så är ju du den mer lärde av oss två..:)

    SvaraRadera
  8. Om inkubationstid: Jag tror inte illasinnade forskare kan påverka inkubationstidens längd även om de skulle vilja. Spridningen och förökningen av virus inom kroppen är rent matematisk; den är kopplad till hur lång tid det tar för virus att reproducera sig inom en mänsklig cell, tills cellen havererar och sprider de nya viruspartiklarna. Tiden det tar för viruset att infektera hela kroppen, oavsett virustyp, tycks ligga runt 7-10 dagar.

    SvaraRadera
  9. Svinpesten - inget nytt under solen!

    In a memo prepared for his superiors at the Department of Health, Education and Welfare (HEW), David Sencer, head of the CDC, talked about the "strong possibility" of a swine flu epidemic. Later, HEW's general counsel commented that "the chances seem to be 1 in 2." A memo from the HEW secretary to the head of the Office of Management and Budget noted that "the projections are that this virus will kill one million Americans in 1976."
    On March 24, President Gerald Ford announced on television that he was asking Congress for $135 million "to inoculate every man, woman and child in the United States" against swine flu.

    SvaraRadera
  10. Vad är det som försigår här?
    Israel Institute for Biological Research (IIBR). The IIBR is located in Nes Ziona, about 20kms south of Tel Aviv.

    http://lawrenceofcyberia.blogs.com/news/2006/10/specialty_chemi.html

    SvaraRadera
  11. Här får man veta mera:
    Israel Biological Capabilities
    http://www.nti.org/e_research/profiles/Israel/Biological/3646.htmlAbout a decade ago, a Dutch reporter named Karel Knip conducted the most extensive investigation into the history and research activities of IIBR, where Israel's BW research is undertaken. By searching Internet-based databases of scientific and medical literature, Knip turned up hundreds of scientific publications written by some 140 scientists affiliated with IIBR over nearly 50 years. Aided by eminent world authorities on CBW, Knip reconstructed a rough history of the kind of research that was conducted at IIBR in Ness Ziona.

    Och vad var det Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz mfl i PNAC publicerade i Rebuilding Americas Defenses i september 2000?

    De skrev inte bara om ett nytt Pearl Harbor ett "catastrophic and catalyzing event" på sidan 63.

    De skrev också så här på sidan 72:

    Space itself will become a theater of war, as nations gain access to space capabilities and come to rely on them; further, the distinction between military and commercial space systems – combatants and noncombatants – will become blurred. Information systems will become an important focus of attack, particularly for U.S. enemies seeking to short-circuit sophisticated American forces.

    And advanced forms of biological warfare that can “target” specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool.

    Kanske de har utvecklat en svininfluensa för rödhåriga endast?
    Eller... vilken genotyp är det som de siktar in sig på?

    SvaraRadera
  12. Den här killen är en insider:
    http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Anthony_H._Cordesman


    http://effectmeasure.blogspot.com/2005/12/crying-wolf-and-biodefense.html

    SvaraRadera
  13. Lärd? Jag..? Det vete tusan...
    Intressant att media inte rapporterar om den verkliga spridningen. Man börjar nästan ruttna på mörkningen...

    Det kanske bara är en strategi att pressa upp värdet på vissa aktier? Eller är jag för "snäll" då?
    Nåja, den som lever får se.

    SvaraRadera
  14. Cui Bono? Vem tjänar på det?
    Som tidigare sagt så verkar israeliska BiondVax ha ett finger med i spelet!!!

    De verkar inte helt okunniga om svinpesten... Så läs själva vad de skriver...
    http://www.biondvax.com/science/flu.htmlMinor changes in the surface proteins of the virus are termed "antigenic drifts", while major changes in one or both of the surface proteins are known as "antigenic shifts". The greater the change in the surface proteins is, the less effective the body's immune defense (resulting from previous influenza infections) and current vaccines.

    Influenza viruses are species dependent (bird flu, swine flu, equine flu etc.) while the migratory birds serve as the reservoir for influenza strains. Antigenic drifts and shifts trigger seasonal epidemics or even a worldwide pandemic of influenza, such as occurred in 1918, 1957, 1968, 1976, 1977 and 1997 (Spanish, Asian, Hong Kong, Swine, Russian and Avian Flu, respectively). Pandemics happen every 10-30 years following a major antigenic shift resulting from a cross species infection.

    När det senast hände så handlade det om FÅGELINFLUENSAN! Det var fyra år sedan-
    http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/84548
    Endast sextio procent av Sveriges befolkning kommer att få tillgång till antivirala mediciner vid en eventuell influensapandemi.

    KOMMENTAR:
    De kallar det för demokrati och köper bara in doser till lite mer än halva befolkningen! Demokrati gäller det inte hela befolkningen?

    Det verkar som några vill tjäna pengar på influensa vaccin. Förra gången handlade det om fågelinfluensan och motmedlet hette TAMILFLU:
    http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=1148The fundamental issue is who owns the intellectual property rights over Tamiflu. The media reports suggest that the Swiss pharmaceutical company Roche will make billions.

    While the drug is produced by Roche, it was developed by Gilead Sciences Inc.which owns the intellectual property rights. Gilead, which has maintained a low profile, has outsourced the production to Roche.

    Donald Rumsfeld was appointed Chairman of Gilead Sciences, Inc. in 1997, a position which he held in the years prior to becoming Secretary of Defense.in the Bush adminstration. Rumsfeld had been on the Board of Directors from the establishment of Gilead in 1987.

    KOMMENTAR:
    Donald Rumsfeld - en vår tids Hitler tjänar pengar på det! Sjukare än så kan det inte vara!!!

    Så om detta är sant så lever vi i en helt sjuk värld där media tiger och ljuger - inte berättar för den svenska befolkningen om vilka som vill tjäna pengar på deras räddsla för olika influensor!

    Vi lever i ett propagandakrig där svenska media är en del av lurendrejeriet.

    Visst - det finns ärliga bloggare som vill upplysa - men dessa bloggare når ju nästan inga. Det handlar om ett antal journalister och deras arbetsgivare som sviker resten av befolkningen - inte berättar vilka som ligger bakom skräckpropagandan.

    Hur ska vi som vill se verkligheten - vara ärliga och kärleksfulla göra när ett antal journalister och mediaägare låter sig köpas - spelar okunniga - tiger - inte talar - håller tyst!

    Det verkar helt enkelt rätt kört när mediaägare och deras journalister tiger och därmed ljuger!

    Varför har inte våra politiker och journalister berättat för oss om att Donald Rumsfeld tjänade pengar på TAMIFLU - motmedlet mot fågelinfluensan?

    Våra journalister och politiker verkar därmed ha förverkat hela vårt förtroende! Vi verkar ju leva i deras diktatur - de som håller oss okunniga! POLITIKER OCH JOURNALISTER KAN JU INTE ALLA VARA OKUNNIGA OM RUMSFELD och hans förehavanden. Det är ju bara att Googla lite..

    Eller vad säger ni de få som läser detta som media inte berättar för de många. Vad gör vi? Varför tiger och ljuger journalister och politiker för oss?

    Vems ärenden går de?
    De kan ju inte alla vara köpta av Roche och BiondVax:
    http://www.biondvax.com/science/flu.html

    SvaraRadera
  15. Det finns 18 000 medlemmar i Svenska Journalistförbundet - http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=53,1&_dad=portal&_schema=PORTALVarför vill ingen av dem SE VERKLIGHETEN? De kanske är lite för fina i kanten? De har tagit stora studielån för att bli något - nedlåter sig inte till att diskutera på en blogg som SE VERKLIGHETEN?

    Men det måste väl finnas några ärliga och kärleksfulla bland dessa 18 000 - som inte är köpta - som vill undersöka - står för en undersökande journalistik - vill veta vilka som vill tjäna på olika influensa epedemier.

    Dessa 18 000 kan väl själva Googla?
    Det är ju inte så jättesvårt att få reda på att det finns något att gå vidare på - söka sig vidare på - de har ju fått en "universitetsutbildning" - borde de inte komma hit till SE VERKLIGHETEN och bidra med lite information! Något de tagit reda på!

    Var finns dessa 18 000? Sover de?Snarkar de? Vad drömmer de om? Vilkas drömmar behärskar dem?

    Ärlighet och Kärlek - har de hört talas om det? Eller de bara garvar rått åt Ärlighet och Kärlek? Ni kanske är indränkta i någon -ISM?
    Postmodernism? Eller vilken tanke- och känslo-ism får er att inte reagera?

    Vi kommer att tappa förtroendet för er om ni inte vill bry oss om oss!

    Och ni lär ju själva råka illa ut! Varför bryr ni er inte om er själva? Saknar ni självbevarelsedrift? Har er "universitetsubildning" fått er att uppge att söka ert eget och era medmänniskors bästa?

    Var finns ni som bryr er?
    SE VERKLIGHETEN verkar bry sig!
    Varför finns ni inte här?
    Var är ni?

    SvaraRadera
  16. Passa på att sola så du får upp D-vitaminhalten i blodet. D-vitamin skyddar mot influensa.
    http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=60

    Smittskyddsinstitutet och Socialstyrelsen borde upplysa befolkningen om ovanstående fakta.
    Tyvärr så verkar myndigheterna vara fullständigt handfalla...

    SvaraRadera
  17. Tack Bengt, lagt till det nu. Mycket intressant, och håller helt med dig ang myndigheterna...

    SvaraRadera
  18. Skulle det gå att få de nyaste uppdateringarna först i inlägget, då slipper man scrolla halva sidan för att läsa det nyaste.
    Vad tror du om det?

    Fortsätt med ditt arbeta HCA, du lämnar avtryck hos dina läsare!

    Fortsätt så!

    kompis_en

    SvaraRadera
  19. Jag är övertygad om att hela denna cirkus endast är till för att knäppa Mexico på näsan. I mexico har man inte följt storebrors råd i fråga om underkastelse och banker.
    Om ett par veckor är hela historien glömd och Mexico ruinerat.
    Ingen kan kolla om folk dött av flunsan i Mexico.
    På en befolkning i Mexico city på 20miljoner är inte ett 100 tal döda på grund av xxx konstigt.
    Varje minut dör 2pers av ex malaria
    eller minst 4 pga dåligt vatten.
    Fågelinfluensan...dog bort på 3-4 veckor då man uppnått vad man ville.
    Egentligen borde den heta Nordamerikansk influensa enligt forskare. Vi hade den här senast på 70-talet. Hatr heller aldrig hittats på djur. Dvs inte heller grisar.

    Blir du sjuk..stanna hemma pricis som vanligt.
    Detta är ett politiskt virus!!


    Leif Bengtsson

    SvaraRadera
  20. Kompis_en: Tack.
    Så ska jag göra, du har helt rätt.

    LEif Bengtsson: Jag har länge funderat på det man säger, att viruset verkar vara så mycket värre för mexikanare...
    Visst kan det vara ett politiskt virus, och det är därför som media villigt agerar skrämselmegafon.

    SvaraRadera
  21. how can i lay a dump on my chest if i dont have the flu

    SvaraRadera
  22. Desiree Rover on Vaccinations Medical Research Journalist interviewed by Freedom Central 1 of 10
    http://www.youtube.com/watch?v=cIXTe-1EVfo

    SvaraRadera