2008-02-16

RIP: Etanol

Media har valt att lätta sitt skuldtyngda samvete, genom att gå på hårt mot etanolen. För mig känns det som en åtgärd för att visa att "visst kan vi vara kritiska också".
Men, dom sparkar ju på något som redan är dött.
Att etanol till fullo aldrig skulle kunna ersätta bensinen har alltid varit känt. Även att energimängden som går åt att skapa en liter är grymt hög, har varit känt.
Så, det är ju inte precis som att man drar undan mattan för klimatet genom att sätta offentlighetens lampa på dessa faktum.

Nej, det handlar om att man fått utstå mycket kritik för sitt förhållningssätt gentemot att vara objektiva i klimatdebatten som tvingat fram en åtgärd.
Kolla in Aftonblaskans "klimatforum"... En övervägande del där är skeptiska.
Man vill nog kunna klappa sig för bröstet, och säga att "hallå, vi är objektiva !!!!"
Innan någon kanske påpekar att jag aldrig är njd med media, så räcker detta inte för att övertyga mig åt något annat håll än att de är styrda....


I vilket fall som helst, så är det intressant att se en del kommentarer...
Maud Olofsson:
"– Jag är helt klart nöjd. Jag var en av de första i Sverige som skaffade etanolbil. Det finns ingen anledning att känna sig lurad. Jag tror att det finns starka krafter inom oljeindustrin som jobbar för att etanolen inte ska slå sig fram."
Ajajaj, är det en konspirationsteoretiker vi har till minister??? Det kan ju inte vara bra, för de tillhör ju epitetet knäppskallar, foliehattar och verklighetsfrämjande galningar. Precis som jag alltså.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar