2008-05-10

LCHF - Fjärde avrapporteringen

Mitt i ett evigt packande, städande och röjande så hann jag med en liten kamp med vågen. Jämna 114 kilo visade den på, alltså ett tapp på 7 kilo nu...eller två nyfödda bebisar för att göra en jämförelse..:)
Denna omläggning av kosten har gått mycket lättare än jag trodde. Inget bröd, som är något jag verkligen gillade. Inget socker är ju lika med inget godis eller ingen läsk, som jag också (tyvärr) gillat skarp....
Känner heller inget sug efter de sakerna. Mår prima, orkar mer, sover bättre och känner mig "klarare" i skallen...
Än så länge kan jag med varm hand rekommendera denna metoden.

3 kommentarer:

  1. Det är ju bara att gratulera :) Jag har själv försökt med att sluta med socker eller iaf dra ner på det kraftigt men det går lite si och så med det :p

    Det är manligt att väga 0.1 ton btw :p skämt o sido, fortsatt lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Hehe...tackar..:)
    Beror på hur dessa 0,1 ton är. Börjar det bli tuttar, ja då försvinner manligheten snabbt...:)

    Jag fortsätter kampen, som faktiskt är behaglig.
    Märker att om jag får i mig socker koncentrerat på en gång (typ "syndat" med fyra godisbitar en lördagskväll) så griper hungerkänslorna in direkt, även om jag åt en timme tidigare. Underligt och lite skrämmande...

    Lycka till med sockeravvänjningen. Lyckas du så kommer du troligen märka att du mår bättre i både knopp å kropp. Så är det för mig iaf, om jag ska användas som referens..

    SvaraRadera
  3. Jag tvivlar faktiskt inte på det, socker är ett jobbigt gift :p Men men... det kommer det kommer... jag ska bara...ta en lite... till... :p

    SvaraRadera